מאושר להיות חלק מפורום זה!

Gidi0101

New member
מאושר להיות חלק מפורום זה!

עלי והצליחי בניהולו. למדי מטעויות של פורומים מקבילים. תני חופש. הפורום מיועד לגולשים. וכבר אתחיל בשאלה: אימצתי כלבה לפני שלוש שנים בכלביה במשק דרור. לאחרונה הבנתי שעיקור זה דבר הכרחי. האם אני 'זכאי' לעיקור מוזל? תודה!
 

lilithmm

New member
אתה היית אמור לעקר אותה מזמן

המסירה היתה כרוכה בעיקור והיית אמור לחזור לשם לעקר מזמן. אני מציעה לך לגשת לעמותה ולעקר אותה בהקדם
 

p o p o 1 2 3

New member
למה היא לא עוקרה עד היום

האם אני מבין שהיא אומצה מעמותת "תנו לחיות לחיות"? אם כן, זו שערוריה. מעניין כמה פעמים המליטה הכלבה שלך? למה היא יצאה לאימוץ ללא עיקור?
 

einnor

New member
עיקור

היי , הצעה קטנה לי אלייך , למה לא לעקר אצל הוטרינר שלך ?? אחותי עיקרה את הכלבה שלה ב"תנו לחיות ליות" או באחת העמותו האחרות לא זוכרת , ששם מעקרים כמו בסרט נע , הכלבה היתה מאוווווווד מסכנה שם , עקר אותה אצל הוטרינר שלך , תאמין לי שאם תבקש ממנו להתחשב במצב הפיננסי שלך הוא יתחשב . הכלבה שלך מכירה אותו ולפחות הטיפול בה יהיה יותר מסור ( בכל זאת אתה קליינט שלו ). רונית
 

GeJuFan

New member
מאיפה את יכולה להיות בטוחה שהיא

הייתה בהריון, זה שהוא לא ידע שחשוב לעקר זה דבר אחד(חבל שבעמותה לא אמרו לו), הוא לא אמר שהיא גם המליטה. בכל מקרה, גש לוטרינר שלך או לעמותה שממנה אימצת אותה ועקר אותה, אחרי שהיא תתעורר קח אותה הביתה להתאוששות מלאה. אל תשכח לשאול איזה סוג תפרים הם שמו לה, נמסים או רגילים, אם רגילים תצטרך ללכת לוטרינר להסיר אותם, אם זיכרוני אינו מטעה אותי אתה אמור לחכות שבוע וחצי לפני שאפשר להסיר את התפרים.
 

p o p o 1 2 3

New member
אולי תנסי להבין..

הוא אמר שהכלבה אומצה מכלביית משק דרור. אם זה נכון שהכלבה אומצה מארגון לרווחת בעלי חיים ללא עיקור, זה הפשע הגדול ביותר. ארגון שמוציא כלבות לא מעוקרות עושה את הטעויות הגדולות ביותר. הרי כולנו יודעים כמה בעלי חיים מומתים כאן בכל יום. אז קשה לי לקבל חוסר אחריות שכזה.
 

GeJuFan

New member
ואולי הוא אימץ אותה כגורה?

כולנו יודעים שלעמותות אין אפשרות לעקוב אחרי הבע"ח שמואמצים דרכם ומה שקורה זה נקבות שאומצו כגורות נכנסות להריון. בכל מקרה החשוב הוא שעכשיו הוא יודע את חשיבות העיקור ואני בטוחה שהוא יעקר אותה כבר בשבועות הקרובים.
 

lilithmm

New member
זה מצדיק את זה?

תראי לעצמך שכל גורה עשירית שנמסרה המליטה רק פעם אחת בחיים שלה. מה עשינו? יש אפשרות לעקר גורות בגיל חודשיים. יש אפשרות להתקשר למאמצים ולקבוע להם תור. את מסכימה למצב שכלבה נמסרת דרך עמותה והיא במשך שלוש שנים לא מעוקרת?
 

GeJuFan

New member
ברור שלא, אבל המצב הכלכלי של רוב

העמותות הפועלות כיום משאיר את זה שאין להם את האפשרות הכספית ואת הכוח אדם לעקוב אחרי כל מאמץ ולבדוק אם הוא עיקר את הכלבה שלו, אז נכון שאפשר לקבוע לו תור חודשים מראש אבל הסיכויים שמישהו יזכור שהתור הזה קיים הוא קטן ועוד יותר קטן שמישהו מהעמותה יתקשר לבעלים ויזכיר להם על התור. ושנינו יודעות שאף עמותה לא תמסור גורה בת חודשיים מעוקרת, לפחות לא בהווה בעתיד הקרוב. אולי יום אחד בעתיד זה יקרה אבל לא בזמן הקרוב. המינוס כאן הוא שהעמותה לא אמרה לו שחשוב לעקר את הכלבה, על זה צריך לרתוח על כך שהעמותה לא עצרה רגע והסבירה לו את החשיבות שבעיקור.
 

p o p o 1 2 3

New member
יש לך טעות

אני מפנה אותך לאתר של אגודת צער בעלי חיים ת"א. הם היחידים בארץ שמוסרים גורים/ת מעוקרות/ מסורסים כבר בגיל חודשיים. הם עושים זאת כבר הרבה שנים ועמותות אחרות יכולות ללמוד מהם. http://spcaisrael.org/show_article_he.asp?id=2
 

p o p o 1 2 3

New member
והנה חלק מהמאמר

תוצאות המחקרים הביאו לכך שמאז 1991 ארגונים לרווחת בעלי חיים וכן ארגונים וטרינריים שונים ממליצים על עיקור וסירוס בגיל צעיר. במקומות בהם הנהיגו את עיקור בגיל צעיר, ירד מספר הכלבים והחתולים שהומתו. עיקור בגיל צעיר, לפני הבגרות המינית, נותן לאגודות לרווחת בעלי חיים יתרון משמעותי באפשרות לעקר לפני מסירה לאימוץ ומקטין את הצורך בהתמודדות עם ריבוי היתר של חיות מחמד. הקטנת ריבוי היתר חוסכת חיים ומשאבים. יש המציעים לכלול את העיקורים בתכנון הטיפול לגור, עם החיסונים, לפני הבגרות המינית. פעולה זו תמנע הריונות לא רצויים וכן תקטין את הסיכוי לסרטן בלוטות החלב או מחלות הערמונית בעתיד. עד כה אימצו אגודות רבות את הטכניקה של עיקור וסירוס מוקדמים, על כל יתרונותיה: איגוד הרופאים הוטרינרים באמריקה, הארגון הוטרינרי הקנדי, האגודה ההומנית באמריקה, אגודת צער בעלי חיים בישראל, תל-אביב ועוד. המתנגדים העיקרים לטכניקה זו הם אלה שלא ניסו אותה. רופאים וטרינרים וארגונים שהתנסו בביצוע ניתוחי עיקור וסירוס של כלבים וחתולים בגיל צעיר מעדיפים להמשיך במדיניות זו בזכות היתרונות הרבים לפרטים המנותחים ולאוכלוסיית חיות המחמד כולה. בעלי חיות מחמד ורופאים וטרינרים המעונינים לקבל פרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו.
 

lilithmm

New member
לא מסכימה איתך

העמותה קיבלה תשלום עבור העיקור, ומה יותר חשוב מעיקורים למניעת הסבל שכרוך בבעיית פיצוץ האוכלוסין??? לנהל מעקב ולהתקשר לכל משפחה שאימצה נקבה ולוודא את העיקור? מה יותר חשוב מזה? יש וטרינרים שמעקרים גורות צעירות, וכפי שנאמר פה לצבח ת"א יש מרפאה שמעקרת גורות, למה זה לא קורה במקומות אחרים שכנראה לא מסוגלים לנהל מעקב? נניח שבכלביה מסויימת יש מקום לרק 100 כלבים. מסירת גורה אחת לא מעוקרת מניבה 100 כלבים בזמן יחסית קצר אז מה עוזרת עמותה שכזו?
 

Talitalk

New member
לעיקור גורים צעירים יש מחיר

בהרבה מקרים הם משלמים בחיים שלהם. לכן רוב העמותות לא עושות זאת. לצב"ח ת"א כנראה זה לא ממש מפריע. לדעתי הם היחידים שעושים זאת. בכל מקרה, באשר לשאלה- גם ככה כדאי לפנות לעמותות ולבקש לעקר במחיר מוזל. כל הכבוד על הפורום החדש!!! טלי
 

lilithmm

New member
לא ולא

עכשיו יש יותר ויותר מרפאות שמתמחות בנושא, ואני בטוחה שעדיף לקחת את הסיכון ולעקר בגיל מוקדם מאשר לקחת את הסיכון שהגורה תמליט ולמסור בלי לעקר. מספיק שגורה אחת מתוך שגר נמסרת ולא עוברת עיקור בגיל חצי שנה ע"מ לגרום נזק של המלטה נוספת של גורים עם גורל מר. דר' צחי נבו סיפר בפורום כלבים על גורות שעיקר בהצלחה רבה בגיל מוקדם, ועל היתרונות של הניתוח בגורות.
 
מהיכן הנתונים שהבאת

את מאשימה אותנו ברשלנות רפואית. אבקש להביא סימוכין לדברייך. באם לא מצאת הוכחות לרשלנות רפואית, אבקש את התנצלותך בפורום. באגודת צער בעלי חים בישראל- תל אביב מעקרים ומסרסים גורים בני חודשיים ומעלה כבר 5 שנים ברציפות ומעולם לא מת גור/ה כתוצאה מהניתוח. ההפך הוא הנכון, הגורים מתאוששים במהרה וחוזרים למסלול חיים תקין.
 

Talitalk

New member
התנצלות

אני מבקשת להתנצל בפני צב"ח ת"א על ההאשמה. מידע זה נמסר לי בשיחות אישיות ואכן לפני שכתבתי הייתי צריכה לבדוק אותו בעצמי. גם אם איני מסכימה עם הדרך בה פועלת העמותה מטרתה ברוכה. סליחה. טלי
 

Talitalk

New member
רק עוד דבר

כבעלת כלבים וחתולים אני בכל זאת אמשיך לחכות לגיל חצי שנה ורק אז אעקר. אני חושבת שעדיף לעבור ייחום מאשר לסכן (מה לעשות, כך נראה לי) את בני ביתי. בכל זאת הם חלק מהמשפחה, וכמו שאשתדל לעשות את המיטב ותוך סיכון מינימאלי לבני ביתי ההולכים על שתיים אעשה זאת עבור הכלבות והחתולים שלי.
 

lilithmm

New member
באיזה סיכון את חושבת שכרוך

עיקור בגיל צעיר? תראי מה כותב דר' צחי נבו בנושא.
 

Talitalk

New member
אנחנו לא מדברות על אותו הדבר.

הסיכון שאני מדברת עליו כרוך בשני גורמים: הראשון הוא הקושי של גורים צעירים להתאושש מן הניתוח- אולי הגורם הוא מערכת חיסונית לא בשלה דיה, ויש לזכור כי לרוב גורים אלו לא באו מסביבה אידאלית, חמה טובה ומזינה ומצבם גם ככה ירוד (הבעיה קיימת בעיקר כשמעקרים גורים של חתולי רחוב ומחזירים אותם כעבור יום או כמה שעות החוצה ולפעמים עוד בחורף). הגורם השני הוא טכני- אולי יש וטרינרים שכן מתמחים בעיקור של גורים צעירים, אבל אלו שאני דיברתי איתם על הנושא (כמה וטרינרים בתקופות שונות בשנים האחרונות) טענו שיותר מסובך לנתח גורים קטנים ולכן יש לחכות שיגדלו. כל האמור מתייחס בעצם בעיקר לעיקור של נקבות ולא לסרוס זכרים (שזו פרוצדורה פשוטה יותר מכל הבחינות) כמו כן גורים קטנים ואו צעירים זה עניין יחסי. כך שנשאלת השאלה- מהו בעצם הגיל של הגור הספציפי. אגב, את אחת מחתולותי מצאתי כגורה קטנטנה בתת תזונה לאחר שאמה מתה. כעבור מספר חודשים רציתי לעקר אותה והוטרינר טען שהיא צעירה מידי ושיש לחכות (היא באמת היתה פיצית). כעבור מספר ימים היא התייחמה.. בסופו של דבר עיקרנו אותה לאחר הייחום, ייתכן שהיתה בתחילת הריון (העדפתי לא לדעת) הכל עבר בשלום. כך שגם זו אופציה. גם במקרה זה יש לחכות פרק זמן מסוים לאחר הייחום מכל מיני סיבות פיזיולוגיות (כך לפי הוטרינר שלי). אני מניחה שכמו לכל דבר, גם בעניין זה דעות שונות. אני, בכל אופן, סומכת ביותר על הוטרינרים שלי (שניים) ואמשיך לפעול לפי עצותיהם. אולי אפשר לסכם שיש להתייעץ עם וטרינר שמכירים ושסומכים עליו ועל שיקול דעתו. (רק שלא ישתמע שאמרתי משהו נגד דר' נבו,זו לחלוטין לא הכוונה, איני מכירה את ההקשר של הלינק שמסרת לי- ועל איזה גיל מדובר, ואיני מכירה אותו, אך אני מעריכה מאוד, ומכל הלב את פועלו כאן בפורומים). טלי
 

Talitalk

New member
ועוד דבר אחרון-

אם מתברר שאני ניזונה ממידע מוטעה או אולי לא מעודכן(למרות שבא כאמור מהוטרינרים שלי..) אני מתנצלת. ועוד מחשבה אחרונה- גם כשמדובר בתינוקות אנושיים משתדלים במידת האפשר לדחות ניתוחים עד גיל מסויים. חס וחלילה שלא נדע. טלי
 
למעלה