המילה "כישורים חברתיים" היא בעייתית מאוד
מכיוון שפעם כישורים חברתיים אינם דומים למה שהיום נקרא כך , ובוודאי לא מה שהעתיד דורש מאיתנו .
ההתפתחות של האנושות מציבה בפנינו כל פעם מחדש מטרה אחרת של התנהגות חברתית, והעתיד כבר זועק לנו :
כישורים חברתיים=פעולה מעל הרצון לקבל שלי !
כשילד נולד הוא פועל בתוך הרצון לקבל בדיוק כמו כלל הטבע , כלומר פעולה מותאמת לרצון לקבל , ללא אגו.
מה זה אומר ? עושה מה שממלא אותי.
לאחר מכן , אותו זרע של אגו שקיים בו , מתחיל לאט לאט לצמוח ולגדול עד אשר הוא מגיע לפעולה אגואיסטית מלאה.
מה זה אומר? אני מתמלא מחסרונם של אחרים ! זהו אומנם מילוי כפול (גם של הפעולה וגם של הכוונה) אבל זה מוביל אותו לרעב תמידי ובהתאם לכך לחיפוש מילוי מתמיד.
הגיל שבו האגו מגיע לבגרות , תלוי במצב האנושות והמרחק מהתיקון,ולכן כיום הוא בשל בגיל צעיר מאוד...........
מה אנחנו צריכים לעשות?
1. דוגמה אישית .
2. חינוך אינטגרלי.
דוגמה אישית משמעותה נסיון אמיתי לשינוי באופן שאני פועל ,כלומר הפסקת הפעולה לפי "מה שמגיע לי\מה שאני יכול להרשות לעצמי" , והתחלת פעולה לפי "מה אני באמת צריך".
שיתוף הילדים בנסיון , יביא להבנה מואצת שלהם כיצד נדרש מהם לפעול, ועזרה ברעיונות .שני דברים שמהותיים ללימוד שלהם ב"חינוך האינטגרלי".
*חינוך אינטגרלי=כולנו קשורים ולכן כל פעולה שלי משפיעה (אפילו אם אני לא רואה).