מה אשמה הדמוקרטיה?

מה אשמה הדמוקרטיה?

אחרי עשרות שנים בהם צפצפו על החוק נזעקו לפתע המתנחלים ותומכיהם לתבוע מאריק שרון לדקדק על קוצו של סעיף דמוקרטי. ולא סתם סעיף בחוק הישראלי, אלא סעיף בחוקת מפלגה שמומחיותה בסלילת כבישים עוקפים לחוקי המדינה ואתה לעולם אינך יודע אם חלק מחברי הכנסת שלה מצולמים בכנסת או בבית המשפט.

מדובר להזכירכם במפלגת השלטון שכל מה שמעניין את מרבית חבריה (להבדיל מן האידיאולוגים התמימים), כולל `המורדים` זה כיסאות וג`ובים. כל טיעוני הדמוקרטיה שהם מריצים הם בסך הכל תרגיל תככנות פוליטי (הסבר בהמשך) כדי לכפר על תמיכתם המעשית (להבדיל מן הצעקנות בתקשורת) בהליכה לקראת התנתקות.

מעניין: כל זמן ששרון תמך במתנחלים איש מהם לא טרח לבדוק ברשימת החשדות נגדו, שלא לדבר על רשימת סעיפי החוק עליהם עברו המתנחלים עצמם. מעניין: ראשי המוחים על פגיעה בדמוקרטיה הם אלו שאת יסודות הדמוקרטיה שלהם הם שואבים מפי הרבנים שאינם יודעים לאיית את המילה הזו והסמכות העליונה לדידם היא התורה, שהיא מסמך אנטי דמוקרטי בעליל, ראה הבהרות פרופ` ליבוביץ`.

בכלל, כאשר ההליכה להתנתקות מתוארת כאילו היא נעשית תוך הפרת חוקי המדינה מדובר במחילה בשטויות ממש. יש כנסת בישראל וברגע שבו יהיה רוב נגד ההתנתקות או בעד משאל עם אזי נלך למשאל עם. עצם התביעה למשאל עם ללא רוב פרלמנטארי היא פגיעה בדמוקרטיה. תובעי המשאל או הבחירות צריכים לתבוע זאת מן הכנסת, והסיבה שאינם עושים זאת היא משום שהם יודעים שאין להם סיכוי. כיון שכך הם מקוננים על `דמוקרטיה`.

כדי להבין עד כמה הטיעון הדמוקרטי מופרך צריך לבדוק את כוונת תומכיו: מפלגות הימין הקיצוני רוצות במשאל עם כדי לדחות ההכרעה על ההתנתקות מתוך אמונה בבורא עולם שיעשה משהו. או לעזור לבורא עולם ליצור מהומה שתדחה את ההתנתקות ו או תבטל אותה. כדי להבין את המתרחש בתוך הליכוד צריך להציץ בנתניהו. ביבי לעולם יהיה השבשבת שתסמן את המאמץ של הליכוד לשמור על קולות הימין הקיצוני וגם להישאר בשלטון חרף הבגידה האידיאולוגית. אתמול למשל הוא הגיב על דרישת החמאס להפסיק את הפיגועים בכך שישראל תפסיק את החיסולים. `יתנו שקט יקבלו שקט.` אמר ביבי, יעני, הוא הגיבור המכתיב תנאים כאשר באופן מעשי הוא שותף בכיר לממשלה שהחליטה להפסיק את הפיגועים חד צדדית. והוא שותף בממשלה שעדיין דבקה בהחלטה הזו גם כאשר פה ושם יורים ומפגיזים. באותו אופן תכמני מריץ ביבי תרגילי ההסחה בעניין תמיכתו המעשית בהתנתקות. כידוע תומך מחנה ביבי במשאל עם, אבל מעשית הוא אינו עושה מאומה, כיון שמדובר במסך עשן. אפילו המורדים בסך הכל מנפחים שרירים על ריק. הסיבה היא המאמץ הן של מחנה ביבי והן של המורדים לשמור על קולות הימין הקיצוני לבל יערקו למפלגות הימין הקיצוני. למה הם מתנהגים ככה ? כדי להישאר בשלטון. אבל כדי להוכיח שהם יותר פטריוטים מאריק (גם הוא רוצה להישאר בשלטון וזקוק לקולות המתונים) אזי הדרך היא לנהל כ א י ל ו מאבק פוליטי רעשני העוסק בהתנהלות הדמוקרטית של שרון.

כולם יודעים שבסופו של דבר ביבי יתיישר והמורדים יחזרו הביתה. בדרך אולי ירוויחו כמה קולות של תמימי ארץ ישראל השלמה, אבל מה אשמה הדמוקרטיה?
 
למעלה