מה זה בכלל טור דה פראנס?

kaposta

New member
מה זה בכלל טור דה פראנס?

סתאאאאאאאאם..
אני יודע מה זה.. אני פשוט לא יודע איך זה מתנהל, כללים וכו'.. אז אם יש איזה מאמר או משהו, זה יעזור. תודה מראש.
 
טור 2004

הינה כמה תוספות מעודכנות לקראת הטור דה פראנס השנה. שינוי חוקים: בטור השנה יהיו 2 שינויים מרכזיים: 1) נג"ש קבוצתי- בשנים קודמות הקבוצות הקטנות יותר, העניות יותר הפסידו בנג"ש הקבוצתי המון זמן. הפסד שמנע ממובילי הקבוצה להתמודד על הדרוג הכללי. השנה הולחט לשנות את חוקי הנג"ש הקבוצתי, ומעתה ההפסד זמן הגדול ביותר של קבוצה בנג"ש יהיה שתיים וחצי דקות. כלומר קבוצה שתסיים לדוגמא את הנג"ש 4 דקות אחרי הקבוצה המנצחת, הזמן שירשם לה יהיה זמן המנצחת+2.5 דקות. 2) מלך ההרים: בשנים קודמות הניקוד נקבע רק ע"פ רמת הקושי של הטיפוס, ולכן לעיתים קרובות תחרות מלך ההרים הייתה מוכרעת בבריחת יחיד בקטעי ההרים הראשונים (לוראן ז'אלברט), בריחה שבדר"כ לא הייתה מסתיימת בניצחון קטע. השנה חוקי הניקוד בתחרות מלך ההרים שונו במקצת, ופיסגה שתהווה סיום של קטע- תעניק למנצח הקטע כפול נקודות מפיסגה דומה שתהיה באמצע הקטע. השינוי הזה יגרום ככל הנראה לכך שמי שילבש את החולצה המנוקדת בשאנז-אליזה, יהיה רוכב שנאבק על הדרוג הכללי. המסלול ב-2004: ב-3 ביולי יוזנק טור 2004 בליאז' (בלגיה) בפרולוג קצר. הפרולוג הוא קטע קצר של רכיבה נגד השעון (השנה הוא יהיה באורך של 6 ק"מ). מטרת הפרולוג היא לקבוע מי ילבש את החולצה הצהובה ביום הראשון של הטור. מועמדים לניצחון בפרולוג: בראדלי מק'גי האוסטרלי ודייויד מילר הסקוטי. קטעים 1-3: קטעים שטוחים שאמורים לאפשר ספרינט (שניים מהם,קטע 1 ו-3 כנראה שינצח פטאקי האיטלקי). קטע מספר שתיים הוא קטע בעייתי שעובר במעבר פאבה (שביל מרצפות רומי), קטע מסוג זה הכריע בעבר את הטור (1999). הבעיה בקטע מסוג זה, הוא שבדר"כ הוא גורר איתו תאונות והתרסקויות של רוכבים ומאפשר התקפות לא צפוייות של רוכבים בכירים. קטע 4: נג"ש קבוצתי באורך של 65 ק"מ. אחד הקטעים האהובים עלי, רכיבה שמזכירה לי ריקוד. הקבוצה רוכבת בתאום מדהים של שעון שוויצרי, מומלץ לצפות בקטע הזה. מועמדים לניצחון: USPS (הקבוצה של ארמסטרונג), טי-מובייל (אולריך) והקבוצה הטובה ביותר ברכיבה משותפת נגד השעון ליברטי סאגורוס (רוברטו הראס). קטעי הרים: 6.5 קטעי הרים, 3 יסתיימו בפיסגה, 1 נג"ש. קטע ההרים הראשון הוא קטע 10, התחלה די רגועה להרים-קטע מתון עם סיומת לא בפיסגה. קטע 12: קטע שטוח ברובו, שמסתיים עם שתי פסגות רציניות. קטע קריטי בו ארמסטרונג יצטרך להראות לכולם מי הבוס של הטור. אסור לו להיכנע להתקפות של: הראס, מאיו, המילטון וסביליה, מנשבו ומנצ'וב. אני מהמר על שידור חוזר של "המבט". קטע 13: הקטע הקשה ביותר בטור השנה, 217 ק"מ ו-6 פסגות בדרך, מסתיים בפיסגה. הימור קטע שהספרדים ישלטו בו: מאיו או הראס הם הפייבוריטים. קטע 14: שטוח קטע 15: ההרי מתון לא מסתיים בפיסגה. קטע 16: הקטע המרתק ביותר בטור השנה, קטע שיסתיים בפיסגה המפורסמת ביותר בטור - פיסגת האלפ דו'אז, והשנה בפעם הראשונה העלייה לאלפ דו'אז תהיה ברכיבה נגד השעון. פייבוריטים: ארמסטרונג, מאיו, סביליה, המילטון, מנשבו,סימוני וכמובן רוברטו הראס המטפס מספר אחד בעולם (לדעתי כמובן). קטע 19: קטע אחד לפני אחרון, נג"ש שטוח ל-60 ק"מ, ההזדמנות של אולריך לסגור את הפערים שהוא הפסיד בהרים ולזכות בחולצה הצהובה. כדי לשים לב גם לשענים שלא נאבקים על המיקום בדרוג הכללי, אבל מתכוננים לנג"ש האולימפי (קצת יותר משבועיים אח"כ) שענים כמו: דיוויד מילר אלוף העולם וסנטיאגו בוטרו. קטע 20: שאנז אליזה הטור ה-101 מסתיים לו, בשאיפה שזו תהיה הפעם השישית שלאנס ארמסטרונג ילבש את החולצה הצהובה בפאריס.
 
למעלה