מחשבות על לידה טבעית ואיפה

נדנד3

New member
מחשבות על לידה טבעית ואיפה

שלום,
לידה רביעית...בעברי 2 לידות ראשונות עם אפידורל ולידה שלישית מהירה שבה משכתי הרבה בבית והגעתי לתל השומר בפתיחה מלאה. לשמחתי במקרה היתה בחדרי הלידה הרגילים המיילדת ציפי וכך הצלחתי גם להגשים את חלום הלידה הטבעית....היתה לידה מהירה כואבת עוצמתית ונהדרת.
מאד חלמתי ללדת במרכז ללידה טבעית בתל השומר ולצערי הוא נסגר...מאד רציתי לידת מים.
אז מה עושים עכשיו? מהן האופציות העומדות בפני אם אני רוצה לידה טבעית ולא שבמקרה תהיה מיילדת עם גישה טבעית שתקבל אותי אלא להבטיח לעצמי את הדבר הנפלא הזה? מישהי שתתמוך תחזק ותדע לקבל לידה טבעית.
האם תל השומר זו אופציה? ומה יעזור לי להבטיח שאוכל ללדת שם טבעי?
מה לגבי ליס?
האם יש אופציות נוספות שיכולות לבוא בחשבון?
הנושא של לידת בית עלה לי בראש כמה פעמים ולמרות כל החומר שקראתי עדיין מתקשה לקבל החלטה שכזו...מעריצה נשים שכן :)
אשמח לכל עזרה ותובנה שתסייע לי לחשוב מה תהיה הדרך הנכונה להגיע ללידה טבעית (ואם אפשר לידת מים אז בכלל נהדר)
תודה רבה ושבוע נפלא
 
מחשבות על לידה טבעית ואיפה

שלום רב נדנד 3
בשביל להגשים חלום צריך שלושה דברים: לדעת מה רוצים, לדעת איך אפשר לקבל את זה והדבר השלישי זה מזל.
לך כבר יש שני שליש: את רוצה לידה טבעית ואת הוכחת לעצמך שאת מסוגלת לעשות את זה. בשביל לעשות את זה פעם נוספת, את צריכה להבין שזה בכלל לא משנה באיזה בית חולים את יולדת, את השולטת בתהליך, כלומר אם את רוצה לידה טבעית, היא תהיה לך באופן בלתי תלוי בגישה של המיילדת או בתפאורה והאבזור של החדר. אין ספק שמיילדת בעלת גישה אוהדת ללידה טבעית, תוכל לסייע לך אך זה לא הכרחי בכל מקרה. באשר לשימוש במים, ברוב בתי החולים מאפשרים את השימוש במים לפרקים בשלב הפעיל, אך לרוב קבלת הלידה נעשת מחוץ למים. במידה ואינך מעוניינת להשאיר את המרכיב השלישי ( מזל) למזל, ישנם דרכים להבטיח ליווי של צוות רפואי שנבחר על ידך ( מיילדת / רופא/ דולה), אשר יוכלו למקסם את הסיכוי שהלידה שלך תהיה כפי שאת חולמת. את קרובה להגשים את החלום.
 
לידה טבעית

שלום רב
ישנם מספר בתי חולים המציעים שירותים של מיילדת אישית וחדר לידה טבעי.
מאחר ובבתי חולים ציבוריים נעשו שינויים רבים בשירותים אלו, אני מציעה לך לבדוק ספציפית מול כל אחד ולהתעדכן.
מניסיוני בבית חולים מאיר ישנם שני חדרי לידה טבעיים הניתנים ללא תשלום ואין צורך בהרשמה מראש. בחדרים אלו ישנו ג'קוזי (מאפשרים בשלב הפעיל עד הלידה, לא כולל את קבלת הלידה).
בלניאדו קיים שירות של מיילדת אישית בתשלום בנוסף יש שני חדרי לידה טבעיים אשר אינם כרוכים בתשלום אך מותנים באישור רפואי ובהרשמה מראש.
בבתי חולים פרטיים כגון מעייני הישועה ולניאדו, ניתן להגיע ללדת בליווי רופא שאת בוחרת. מתכונת מנסיון אישי שלנו, מתכונת זו עובדת כבר שנים ללא שינוי.
 

נדנד3

New member
תודה לשניכם על התשובות ואם אפשר שאלות נוספות...זה נכון שאני

יכולה ללדת לידה טבעית בכל מקום ללא קשר לאבזור, השאלה האם יכול להיות מצב שאגיע לדוגמא לביח תל השומר וכשארצה ללדת בתנוחה כלשהיא שנוחה לי לדוגמא כריעה זה יתאפשר בכל מקרה?
האם ניתן להביא מיילדת אישית לכל ביח ? (בגלל הקירבה כרגע חשבתי על 3 אופציות תל השומר, מעייני הישועה וליס)
 
לידה טבעית

היי נדנד 3
זה בהחלט חשוב ונכון לבחור תנוחה שתהיה נוחה לך. לא פחות חשוב שגם המיילדת שמקבלת את הלידה תרגיש מספיק מיומנת ובנוח לקבל כך את התינוק. לעיתים המיילדת רוצה להתרשם מהאזור של הפרינאום כדי לסייע ליולדת להימנע מקרעים או מחתך או להתרשם מהתקדמות התינוק בזמן ציר, תנוחות מסוימות כמו כריעה לא תמיד מאפשרות זאת. הפתרון הוא לעבוד בשיתוף פעולה. יש יותר מדרך אחת ללדת בכריעה, אני מציעה לנסות לדבר עם המיילדת לפני ולהציג בפניה את החשיבות עבורך לפני שמגיעים לשלב עצמו.

לגבי שירות של מיילדת אישית:
בתל השומר ובליס אין שירות של מיילדת אישית.
במעייני הישועה יש שירות של מיילדת אישית בתשלום מטעם בית החולים, כלומר אין אפשרות להביא מיילדת מטעמך. באפשרותך להביא רופא מיילד מטעמך.
 

mitmit11

New member
יש בתי"ח שתומכים יותר ופחות בלידות טבעיות

בדיוק כמו שבכל בי"ח יש נהלים אחרים לגבי הפרדת אם ויילוד, ביות מלא וכו'.
&nbsp
מיילדת אישית ניתן להביא לכל בי"ח אבל לא על תקן מיילדת. היא לא מוסמכת בבי"ח בו היא לא עובדת. מבין בתיה"ח שציינת במעייני את יכולה לנהל לידה פרטית לחלוטין. תה"ש וליס הינם בתי"ח ציבוריים. בשניהם קיים ונפתח מחדש חדר טבעי בחינם על בסיס מקום פנוי והתאמה של היולדת לקריטריונים מסויימים. בשניהם מלווה מיילדת אחת את החדר ומתחלפת בתום המשמרת (בחדרים הרגילים יש מיילדת על כל 2-3 חדרי לידה). בכולם את מוזמנת להביא איתך מלווים או אנשי מקצוע אך חשוב לציין שאם הם לא עובדי ביה"ח אין להם כל סמכות רפואית שם.
בליס ובמעייני הגישה הטבעית רווחת יותר מאשר בתה"ש מדיווחים שאני שמעתי בחודשים האחרונים.

&nbsp
mitmit11
מנהלת פורום הריון ולידה - תמיכה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?forumId=110
 
למעלה