אתה טענת שאלו אויבים של אלו
לא אני, למנר. שם לב , אני התייחסתי למונח כשל לוגי שהעלית שאינו תופס פה.
המצאה חביבה, אבל בשום מקום לא הבעתי סברה כזאת.
זה מה שנובע מדבריך כשהצגת את הטענה הזו ככשל לוגי.
אתן לך דוגמה כשל לוגי קלאסי
טענה : 1 +1 =2.
מענה: איך אתה מצפה שנקבל זאת אם יש לך פרונקל על האף.
זה כשל לוגי מסוג פניה לגופו של אדם.
יש בעיה ברורה בתהליך הסכת המסקנות.
או למשל במקרה הכשל הזה
- חלק מהפעולות של פינוי אנשים מבתיהם חוקיות במדינה זו.
- חלק מהפעולות של פינוי אנשים מבתיהם אינן חוקיות במדינה זו.
- לכן, חלק מהפעולות של פינוי אנשים מבתיהם הן גם חוקיות וגם בלתי חוקיות במדינה זו.
כי הרי אפשר להגיד בהקבלה,
- חלק מהמספרים זוגיים.
- חלק מהמספרים אינם זוגיים.
- לכן, חלק מהמספרים הם גם זוגיים וגם לא זוגיים (דבר שברור שאינו נכון).
זה מה לעשות, לא נכון. שטות מוחלטת שנועדה לצרכי השמצה והגזמה בלבד.
זאת הטענה שלך: או קי.
ולא, אין שנאה ואיבה בין המגזרים. פשוט לא.
כאן מדובר בטעון מעגלי - וזה אגב כן סוג אחר של כשל לוגי.
לו היית אומר לשם דוגמה אין שנאה ואיבה בין מגזרים. אנחנו מדברים וסוחרים אחד עם השני.
יכולתי אולי להעלות טעוני נגד לגבי הנימוק שלך , אבל לא היה מדובר בכשל לוגי. שכן יש אמרה, יש טעון המגבה אותה.
זה שהצעת (נניח לצורך העניין) נימוקים מדוע זה אפשרי, לא הופך את זה לחלק מהמציאות
אם הדברים התרחשו ומתרחשים אז זה כן חלק ממציאות. אבל זה כבר דיון על המהות.
לקחתי את הטענה של למנר ואז הצגתי שורה של טעונים המגבים אותה . אין שום בעיה בקשר שבין הטענה למסקנות בקייס.
אגב, התשובה שלך שזה לא מסתדר עם המציאות היא מאוד ערפילית שכן המציאות היא סובייקטיבית. אבל שוב , נושא לדיון. גם כן אני בספק אם יש כשל לוגי.
בדיוק כמו ש"אפשרי" שאתה יוצא עוד דקותיים ואונס את בת השכנים כשהוריה ישנים
היו תקדימים לדברים שכאלה בעבר. אז אכן זה בהחלט אפשרי פוטנציאלית.
והנימוק הוא במכנסיך ובקיומם של שכנים עם בת.
זאת אומרת הנימוק יהיה צורך ביולוגי.
אז יש כשל חוקי ברור במעשה שכזה בגבולות מדינת ישראל, ומי שמבצע אותו עלול להענש .
יש גם כשל מוסרי בחלק מהחברות האנושיות בהן מעשה שכזה הוא בגדר טאבו.
אין כשל לוגי.