מי זה ששאל/ה כמה גיטרות צריך בשיר אחד?

shlomitzi

New member
מי זה ששאל/ה כמה גיטרות צריך בשיר אחד?

אז תראו מה מצאתי בקצת שיטוט ביוטיוב..
אהבתי את התגובה הזו: Joe Perry: "Jimmy, your turn." Jimmy Page: "Na, not my place to do so." Everyone else including audience: "Aw man. :( " חחחחחחחחחח אה והסולן של מטאליקה מזייף
ואם כבר אנחנו בעניין אז קבלו עוד לינק מעניין, נראה לי שזו הגרסא הראשונה, לא תומר? זו אני משוחדת או שהגרסא של איירוסמית' הרבה יותר טובה?
 

AeroTom

New member
זו לא הגרסה הראשונה

אלא זו המוכרת של ה-Yardbirds עליה אירו ביססו את שלהם. ואני אישית אוהב מאוד גם את זו של אירו וגם את של ה-Yardbirds. להקה שאני אוהב גם בכלליות (והיו אצלי ממש בתחילת הדרך יחד עם אירו בחיבור המוזיקלי). והביצוע בלינק הראשון עם כולם הוא מה-25th Anniversary של היכל התהילה של הרוקנ'רול. וחולקים שם את הבמה בין השאר ג'ו, ג'ף בק וג'ימי פייג', שלשלושתם יש היסטוריה עם השיר הזה ואחראים מאוד על הפיתוח שלו והגרסאות הטובות ביותר.
 

shlomitzi

New member
אבל איזה רוקנ'רול!!

ומה הגרסא הראשונה של השיר? פשוט היה נדמה לי שבספר כתוב שהם ניגנו את השיר הזה של היארדבירדס, לפני הספר לא הכרתי את השירים שלהם בכלל, כנראה שמחכה לי עוד קצת שוטטות ביוטיוב
 

AeroTom

New member
הראשונה היא מ-1951

של טייני ברדשואו: http://www.youtube.com/watch?v=ci4EQDD4CqA וזו עוד גרסה מוכרת מ-1956 שהחלה לפתח את השיר לכיוון הרוקנ'רול: http://www.youtube.com/watch?v=YtcVvWRvrIU אפשר מאוד לראות את הפיתוח של השיר ע"י גרסאות הכיסוי דרך השנים. עם הניחוח ה-Rockabilly שלו בממש התחלה עד לגרסאות של היארדבירדס (1965) ושל אירו (1974). באמצע היו גם גרסאות הופעה מוכרות של זפלין, שפייג' הביא מתקופתו ביארדבירדס. הם נהגו לבצע את השיר בתחילת הדרך בסוף שנות השישים וממש בסוף הדרך שלהם על הבמה עשור+ מאוחר יותר. אירוסמית' הושפעו המון מהיארדבירדס, עוד הרבה מעבר ל-Train. כתבתי על זה במיוחד מאמר קטן בזמנו, עם שירים מקשרים גם בין שתי הלהקות.
 

shlomitzi

New member
לא נכוןןןןןןןן

וואי הגרסא הראשונה
והלינק השני ששמת נשמע כמו אלביס פרסלי.
בכלל לא הבנתי איך הגיעו מהראשון לכל הגרסאות האלה אבל מוזיקה זה דבר מוזר לפעמים חחח ותודה שקישרת לי את המאמר, הבנתי מהספר שהם היו מאוד מושפעים מהם אבל זה ממש חידד לי את הדברים.
 

adili6

New member
:OOOOOOO

נדירררררר!! שתי שאלות- איפה ג'ימי פייג' בכל הסיפור הזה ומתי בדיוק ג'ו אומר לו את זה?
 

shlomitzi

New member
נראה לי שזה כאילו דיבוב שלהם

הם לא באמת אומרים את זה, אבל מרוב גיטריסטים לא רואים את היער חחח
 
../images/Emo6.gif אני שאלתי

בהחלט המון המון גיטריסטים... וגם יותר מבאסיסט אחד, אם עקבתי נכון, אבל אותם לא באמת ספרתי.
 

AeroTom

New member
לא זיהיתי עוד אחד חוץ מה-2 שנועה ציינה

חוץ מפייג', ג'ו, ג'ף בק וחברי מטאליקה גם רון ווד שם על גיטרה. מעבר לזה לא ממש זיהיתי.
 
מתקנת את עצמי, זה לא ניוסטיד

זה החדש שלהם, שאני לא זוכרת איך קוראים לו. ונראה לי שאיתרתי שם עוד אחד עם שיער קצר ובצבע נורמלי, אבל בקושי מצלמים אותו.
 
למעלה