ממש אופנה חדשה-חידון!

Dr Spock

New member
ממש אופנה חדשה-חידון!

ונראה אותכם עונים בלי גוגל-מוגל, גיבורים גדולים (כי ככה אני עשיתי בחידות שלכם). 1- הסרט "בלייד ראנר" מבוסס על ספר. מהו שם הספר? ומי הסופר שכתב אותו? 2- מה זה שמפניה? 3- מהו שמו של הגיבור האיטלקי שלחם בדרום אמריקה (בין השאר), ועל שמו נקרא זן של דגים? 4- על שם מה או מי נקראת היבשת "אמריקה"? 5- ע"פ הארכיאולוגים, מיהו מגלה הארצות המערבי הראשון שידוע שהגיע ליבשת אמריקה? 6- מנה לפחות 3 טרטוריות של ארה"ב בעולם. 7- מהו שמו של יליד קרואטיה, עבד במעבדה של אדיסון כמדען, וממציא הרדיו?
 
מנהג חדש בא למדינה

1. "האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות" לוויליאם "מל" גיבסון. 2. המ... המשקה האלכוהולי? החבל בצרפת? אבישי רביב? 3. מרקו רוסי? אנטוניו בקלה? משה טונה? 4. אמריקגו וספוצ'י 5. המ... לדעתי כרגע מדברים על ליף אריקסון (סבא של סבא של סבא של המפעל פלאפונים), או קרוב משפחה שלו, אבל זה נזיל 6. פורטו ריקו? יש עוד הרבה "איי", אבל אני אסתפק בטריטוריה שבטח יש לארצותבריטים באנטארקטיקה. 7. ניקולס טסלה? כבר ראיתי קשים מזה.
 

Dr Spock

New member
מה אתה אומר...

1- לו רק ידעת מי כתב את זה, אחח... טעות! 2- תשובה מלאה בבקשה! טעות! 3- לא, לא ולא... טעות! 4-אמריקגו??? טוב, אולי זו טעות כתיב, קיבלתי. 5- כן! יופי, עכשיו אם אתה באמת חכם תגיד לי מי היה אביו ואיזה אי הוא גילה? 6- רק אחת? ביקשתי 3 טעות! 7- ניקולס? אולי ניקולה? טוב, קיבלתי... ואולי אתה יודע איזו תחנת כוח הוא בנה לראשונה?
 
איפה היית ב 48?

אתה לא יודע שגוגל זה מוקצה פה? 1. האם אנדרואידים חולמים על כבשים אלקטרוניות? כתב פיליפ ק. דיק. אם אתה כל כך חכם, אתה יכול לספר לכולנו, מהן התהפוכות שעברו על הסרט בלייד ראנר עד שהגיע לגרסתו הנוכחית? (ואם אתה לא תדע, בטח בחבח ידע). 2. שמפניה היא יין נתזים. או סוכן חשאי. או גם וגם. מה השאלה הזו? 3. ברבוניה דלאמיצ'י. 4. אמריגו וספוצ'י. הוא היה שם לפני. 5. קולומבוס. כריסטופר. בהנחה שההגדרות שלנו ל"מערב" ול"ארכיאולוגים" הן דומות. 6. טרטוריות אלה מסעדות פועלים איטלקיות קטנות. בד"כ אין בהן אמריקאים. במסעדות האמריקאיות לעומת זאת, יש איטלקים. אני אתייחס לשאלה הזו כשתנוסח כמו שצריך וללא שגיאים. 7. בל. אלכסנדר גרהם. זהו? גמרנו להכין לך את שיעורי הבית ילד? אגב, זה לא כיף כשיודעים את התשובות.
 

Dr Spock

New member
זה באמת לא כיף

במיוחד כשאת טועה... 1- טעות- "האם אנדרואידים חולמים על כבשים מכאניות" כך זה תורגם בעיברית, והייתי גם מקבל "כבשים חשמליות" כפי שזה נקרא באנגלית, אבל אלקטרוניות? 2- לא תשובה מלאה, אז טעות 3- כן בטח 4- הוא לא היה לפני, הוא יצא אחרי קולומבוס, הוא היה הראשון (כך חשבו) שנחת על היבשת, קולומבוס הגיע רק לקריביים ולקובה, הוא מעולם לא נחת על יבשת אמריקה. 5- לא טעות 6- אה הא, פוצית כבר אמרתי? 7- ממש לא!
 
ספוקשמוק

במקרה ולא נפל לך האסימון, אתה נקלעת למגרש ביתי. הבית שלי. היית נחמד, חשבתי אתה בסדר, טעיתי. אם אתה לא יכול להתנסח בצורה הולמת לפורום הזה, אל תתנסח בכלל. אם אתה לא מבין משחקים שמשחקים פה, לך לשחק במקום אחר. יש לך שאלות? אתה מוזמן לשאול. רוצה לשחק? לפורום חוקים משלו. בלגן, זה במקומות אחרים.
 

Dr Spock

New member
אני עובד על טלכארד האחות פוץ

אז כנראה אני לא קולט אותך...
אני כנראה קשה קליטה, אז תסבירי לי שוב, ולאט.
 

קפת

New member
אני אסביר לך: תרגיע בבקשה!

ואם אתה מבקש לנהל מלחמת מעמדות, כוחות או עולם - תמצא לך את הפורום המתאים. לא הזמנתי אותך לפה כדי שתרסס את כל מי שעומד ברדיוס של 20 ס"מ. חשבתי שאתה בנדם נחמד ושנון. האם טעיתי?
 

Dr Spock

New member
כנראה שטעית

אני בכלל לא נחמד, איך את הגעת למסקנה הזו בכלל?
 
אני על ווירלס.

ובכל מקרה מתקדמת ממך. בכל הבחינות. רוצה להיות חלק? בבקשה. אתה מוזמן. בלי עלבונות, בלי התנשאויות על כותבים אחרים בפורום, בלי ביקורת לא מנומקת ועם ציות לחוקים שהכתיבה מנהלת הפורום (קרי, אין שום סיבה לפתוח הודעה חדשה סתם כך כי אתה במצברוח). רוצה לעשות בלגן? בשביל זה יש לך בלוג. ילדים זבי חוטם עם בדיחות קרש ונסיון למגלומניה גדולה משלנו שנובחים הרבה ולא מכסים את הצ'קים שלהם, זה לא בבית ספרנו. רוצה מלחמה? אנחנו אנשים עסוקים. ברגע שנתפנה נתייחס אליך. מספיק לאט?
 

Dr Spock

New member
הא?

עלבונות? אני התחלתי בעלבונות? מי זה שמעיר כל רגע על טעויות הכתיב שלי? מה זה כיתה ג פה? ואסור לי להשיב אש? אין דבר יותר פוצי ומעצבן מהערות על טעויות כתיב בכל הודעה (והוכחתי לך את זה עם ההערות על ניקולה וניקולס) אני לא התחלתי את הקרב, יקירתי, ואני לא זה שמתנשא, אבל משום מה יש לי איזו מין תגובה כעוסה אוטומטית כשאני מרגיש שאנשים שמתנשאים מעלי (למשל כשמתקנים לי טעויות כתיב ואומרים לי שאני ילד זב חוטם). כשקראתי לך פוצית חשבתי שאני מחליף איתך בדיחה כמו שאת מעירה לי על הכתב, אולי אני לא מבין את ההומור, טיפש שכמוני, ילד זב חוטם, אני צריך כתוביות כנראה, אז מה דעתך שעד שאני אגדל להבין את ההומור המתוחכם שלך אני פשוט לא אגיב לך? ואשמח אם תחזירי לי טובה.... אני גם עסוק יקירתי, עסוק מאוד! תאמיני לי שאת הזמן היקר שלי אני לא אבזבז בוויקוחים, לא בפורום הזה, ולא באף פורום אחר. הייתי פעם בפורום "אתאיזם ודת" אבל עזבתי מהר בדיוק מהסיבה הזו, בגלל שזה היה פורום עוין עם אווירה ווקחנית, מקום בו אנשים מחליפים עלבונות במקום לנהל דיונים בוגרים, מקום בו יורדים לפסים אישים, ומחליפים מהלומות כמו שדה קרב, ואין לי שום כוונה לנהל וויקוחים עם אנשים באינטרנט, דיונים זה כבר דבר אחר... אני באמת מצטער אם נעלבת, ואני בטח לא התכוונתי להעליב אותך, מה שאמרתי, ואני לא בטוח בדיוק מה זה היה, נאמר בצחוק, אבל יש לי הרגשה שאני לא זה שירה את יריית הפתיחה פה. הפנת אותי להודעת המנהלת אז קראתי אותה שוב, והופתעתי למצוא את הסעיף הבא שכנראה שלא שמתי לב אליו בפעם הראשונה שקראתי את ההודעה: "לכתוב רהוט, אינטליגנטי, קוהרנטי, מנומק. להקפיד על תחביר, על איות, על סגנון. אצלנו מומלץ להשקיע בניסוח התגובות, בעיקר אם רוצים לקבל התייחסות רצינית." בואי ואספר לך משהו, יש לי מספר הפרעות למידה, ובניהן דיסלקסיה ודיסגרפיה, וכמומחית גדולה במושגים פסיכולוגים את בטח יודעת מה זה, בכל מקרה, למי שלא יודע, זה הפרעות למידה שמקשות בקריאה וכתיבה, ואיות נכון. אני באמת מנסה, מאוד מתאמץ, אני עובר על כל הודעה פעמיים לפני שאני שולח אותה, אבל מה לעשות, לא תמיד אני מוצא את כל הטעויות, מה לעשות? ובגלל שאני מתאמץ כל כך אין דבר שמרגיז אותי יותר מאשר שמעירים לי על כך! אם דיסלקטים\דיסגרפים לא רצויים פה אז תגידו לי עכשיו שאני אדע, ואני יעזוב מייד מבלי לפצות פה (או מקלדת). ולגבי הודעות חדשות, אני לא יודע מאיפה הגעתם, ואיך נוהלו הדברים מהמקום שממנו באתם, אבל פה זה תפוז רבותי, קהילות פורומים שבהם כל אדם יכול לפתוח הודעה חדשה "סתם כך כי אתה במצברוח" ולא צריך אישור מיוחד בשביל זה, אז אתם מנהלים את הדברים אחרת פה, בסדר, לגיטימי, אבל אל תצפו מכל אדם שנכנס לפה שיבין מייד מה הפורמט פה, ואיך זה עובד, זה לא כמו פורום מכוניות לדוגמא, בו אנשים שלא מדברים על מכוניות מוחקים להם את ההודעה כי זה לא רלוונטי לפורום, מה רלוונטי לפורום "מגלומניה"? האם כל הודעה פה מדברת על מחלת הנפש מגלומניה? אם לא, אז כל ההודעות לא רלוונטיות פה! ואני מפנה אותך להודעה של קפת- "הכל צפוי, והרשות נתונה" לטעמי ולמיטב הבנתי זה אישור לפתיחת הודעה. אלא אם פה בפורום יש צורך באישור רשמי חתום ע"י נוטריון בכדי לפתוח הודעה חדשה? רק תסבירו לי שאבין... כי אני עדיין לא מבין מה הקריטריונים לפתיחת הודעה חדשה פה, ולעיתים קרובות אני נמנע מלכתוב פה בכלל בגלל שאין לי מושג איך זה יתקבל, חבל שהפורום הזה כל כך קשה לפיצוח, ולא כל אחד יכול להכנס... כנראה שהפורום הזה לא מתאים לכל אחד. סליחה.
 

קפת

New member
תשובות ינתנו כמוסכם בין ספוק וביני

במסר פרטי. בואו נניח לעניין בנתיים. טוב?
 

Dr Spock

New member
זה ניחוש או תשובה?

יש הרבה דגים בים דארליג, אם תתנו שם מלא מבלי לנחש שמות של דגים אני אקבל את התשובה.
 

קפת

New member
אדגר אלן פו

על שמו נקרא עמק הפו. בטוח. מה היתה השאלה?
 

בחבח

New member
לא יודע למה התאמצתי

יש איזה משהו חסר נימוס בגישה שלך. 1. do androids dream of electric sheep של פיליפ קיי. דיק. השם של הספר התחלף בעקבות הסרט וכיום קוראים לו גם בלייד ראנר 2. חבל ארץ בצרפת. על גבול בלגיה. 3. ג'וזפה גאריבאלדי. היה נשוי לברזילאית ונלחם על ריו דה ז'ינרו 4. אמריגו וספוצ'י 5. כשאתה אומר מערבי אני מניח שאתה פוסל ויקינגים, לפי התשובה שלך לאחרים. בהתעלם מהויקינגים שהגיעו לגרינלנד, מכל מיני תאוריות קנוניה פורטוגזיות וכל מיני תאוריות אחרות על זהב אופיר, כמו גם כל מיני תאוריות מוכחות יותר של תור הידראל ושל ארכיאולוגים שמצאו קשר בין אברוג'ינים מאוסטרליה לכתובות מדרום אמריקה וארץ האש... זה לא בדיוק נגמר והארכיאולוגים לא בדיוק יתנו לך תשובה מדויקת שכולם סגורים עליה. ג'ובאני קאבוטו, הידוע גם בשמו האנגלי ג'ון קאבוט, הוא כנראה הראשון שדרך על יבשת אמריקאית שאיננה אי בעידן שלאחר קולומבוס. כל מה שקרה לפני כן - אלוהים גדול והארכיאולוגים עדיין רבים על הנושא. לא הייתי בונה על תשובה אחת. 6. שטחים בעולם שמחוץ ליבשת אמריקה הצפונית ? מפרץ גוואנטאנאמו, פורטו-ריקו, איי הבתולה (האמריקאים), איי מידוויי, גואם, חלקים מסמואה, יש עוד כמה פיסות סלע באוקיינוסים ששייכות להם. 7. ניקולה טסלה. למרות שתיזהר לומר שטסלה המציא את הרדיו ליד איטלקים. וקצת נימוס לא היה מזיק.
 
למעלה