משורר אוכל אותה.

yossnet1

New member
משורר אוכל אותה.

עוד הברקה קטנה של מאיר.... ( ותודה ל- NANI55) משורר אוכל אותה משורר, לוקח את המצב הכי ירוד בחיים ועושה מזה שיא של אומנות. המכות הכי קשות בחיים קוטפות את כל האוסקרים. כן, יש אנשים שאוכלים אותה, יש אנשים שמציגים את זה לאנשים שיושבים להם בקצה הכי בטוח של הסוף הכי מתוק של כל הסיפורים ונותנים לזה ציון. יושבים ומסתכלים איך אנשים אוכלים אותה ונותנים לזה ציון- משחק מעולה, תסריט בינוני. משורר לפעמים זה כל אלה ביחד. גם אוכל אותה , חזק , גם עושה מזה שיר, גם יושב ומסתכל על עצמו איך הוא אוכל אותה ונותן לזה ציון. "נו, לא רע אלכסנדר, שיחקת אותה פן. שיחקת אותה ואכלת אותה ירשת וגם רצחת או להיפך. סבלת, כתבת ,אהבת". משורר אף פעם לא בוגד באהבתו העצמית או שנאתו העצמית עם אף אחד ושם דבר. מאיר אריאל.
 

נני55

New member
יש פה במקרה.....

בין יושבי הפורום אנשי שירה שיכולים ללהסביר מה מקומו(אם יש) של אלכסנדר פן בקטע הזה
 

yossnet1

New member
א. פן

אלכסנדר פן היה משורר ישראלי. הוא נולד ברוסיה בשנת 1906, וחי בקווקז. בשנת 1920 התחיל לכתוב שירים ברוסית. בגיל 21 עלה לארץ, לתל-אביב והתחיל לכתוב שירה עברית. הוא היה קומוניסט ועיתונאי בעיתון הקומוניסטי הישראלי - "קול העם". אלכסנדר פן כתב שירים ליריים וגם שירים אידיאולוגיים פוליטיים, לכן הסופרים והמשוררים הישראליים לא קיבלו אותו, והוא לא היה חבר ב"אגודת (ארגון) הסופרים העבריים". אלכסנדר פן מת ביום העצמאות בשנת 1972. על הקבר שלו כתבו שורה משיר שלו: "אדמה אדמתי רחומה עד מותי" (מזכיר לכם משהו?) הוא כתב גם את בלדה על משורר שאת המילים לא מצאתי. נראה לי שהשיר הזה קשור להזכרתו בקטע "משורר אוכל אותה". יש למישהו את המילים?
 
א.פן-המשך

לגבי סבלת-כתבת-אהבת: יש שיר אחד של אלכסנר פן שאותו ביצע צביקה פיק וחידש ארקדי דוכין, כולכם בטח מכירים אותו, והוא נקרא:"לא אני", והנה ציטוט: "אל תבכי יעברו השנים ואחר לך יביא טבעת ואני לא האיש, לא אני אל שובו משכבר מחכה את"
 

טחורדכי

New member
א.פן- הימשכות

סבלת-כתבת-אהבת מספר הצצות בשירתו של א.פן (מתוך "וידוי" של א.פן) "כן היה זה לא טוב, היה זה רע לתפארת אבל זכור איך נפגשנו בליל מלילות אם יהיה זה שנית-אל יהיה זה אחרת רק אותה אהבה עניה וסוררת, באותו מעילון עם אותו ציץ הורד באותה השמלה הפשוטה משמלות אם יהיה זה שנית- אל יהיה זה אחרת יהיה כך יהיה אות באות." (מתוך"שיר השיכור" א.פן) "הדרך ניראת לי כל כך רחוקה השביל מתפתל ובורח. אני מתנועע ות רחוקה. קרוב לי יותר הירח" (מתוך "רומאנס" א.פן) בכל פגישה מקרית פורחת איזו תכלת לכל מבט ראשון- ניחוח הלילך. היה או לא היה- ישנם לילות כאלה. לילך היה לילו, לילו היה לא לך!" "לאחת ש... את כולך מי-ועד- את כולך עד מעבר לאת עד מעבר לקיר המכיר את גבך בהיותו לך משען בגפך." (מתוך "שיר הלל לחיים") "איני רוצה להיות אינני- אני רוצה להיות ישני" בקדח היי"ש / א.פן מי אמר לכם שמישהו אמר כי שקר החן והבל היופי ורע ומר דרכי איני אומר לכם שאני אומר לכם די- לא הבל היופי לא שקר החן כשהם דידי אני אומר לכם שאני אומר עיני כלות עדיין לשקר הזה ולהבל הזה כל עוד בוכה בי שמחת היין אני אומר לכם שאני חוזר ואומר בגת למעני הוא שוצף למעני הוא חומר ומעולם לא בגד אני אומר לכם כי מלאתי מרורים ומלוחים ובריק המאויש אני מוסיף לצעוק על הלילה יחי הוד-בדידותו היי"ש! (מתוך "אדמה אדמתי") "בשבועה לוהטת את שבויה לי עתה זה הלב את נדרו לא ירתיע כי צווני חרות האדם הפשוט על גבעות שיך אברק וחרתיה"
 
למעלה