רכב המאדים אופורטיוניטי הגיע ליעדו החדש

רכב המאדים אופורטיוניטי הגיע ליעדו החדש

לאחר מסע של 21 ק"מ במאדים, הגיע רכב המחקר אופורטיוניטי (Opportunity) למכתש אנדוור. במכתש אנדוור, צפוי הרכב לחקור סוגים חדשים של סלעים בהם עדיין לא נתקלו הרכבים אופורטיוניטי וספיריט. קוטר המכתש הוא 22 ק"מ (פי 25 יותר ממכתש ויקטוריה), והוא מכיל סלעים עתיקים יותר ממה שחקרו הרכבים עד כה. המכתש הפך למטרת מחקר כאשר החללית MRO (Mars Reconnaissance Orbiter), המקיפה את מאדים, זיהתה במכתש מינרלים שאולי נוצרו בתקופות בהם מאדים היה חם ולח יותר. שני רכבי המחקר נחתו על מאדים ב-2003. מאז הם חקרו את סביבתם וסיפקו מידע רב לגבי אדמת מאדים והאטמוספירה שלו. בינואר 2010 נתקע ספיריט בדיונת חול קטנה. לאחר שנסיונות חילוץ רבים עלו בתוהו, הוא הוכרז כאבוד במאי 2011. יחד עם זאת, ספיריט ואופורטיוניטי פעלו הרבה מעבר לשנה הבודדת שהוכרזה כתוחלת חייהם הצפויה. בנובמבר השנה צפוי להישלח למאדים ה-MSL (Mars Science Laboratory), רכב מחקר שגודלו כמכונית ומשקלו 900 ק"ג. רכב זה, כאשר מכשיריו פרוסים, מגיע למוטה של כ-10 מטר. בניגוד לרכבים שקדמו לו, ל-MSL יחידת כוח גרעינית, שתספק את צריכת החשמל של מנועיו ומכשיריו גם בלילות ובחורף המאדימיים. לקריאה נוספת: http://www.nasa.gov/mission_pages/mer/index.html
 

all about eve

New member
רכיב המחקר הם הוכחה ליעילות האנרגיה הסולרית

למעשה אנחנו מדברים על שני רכבים שנסעו למעלה מ10 שנים ברציפות מבלי לשרוף דלק...
 
סוללה גרעינית

כאדם שעבד במשך עשורים על תכנון והקמת כורי כוח לתחנות חשמל, אני תוהה איך פועלת הסוללה הגרעינית. אני מניח שהחום שנוצר בה מקורו בהתפרקות רדיואקטיבית טבעית, ושאינה תוצאה שת תגובת שרשרת כמו בכורים הגדולים.
 

subatoi

New member
אסתכן בלחזור על עצמי, אבל אני חייב לציין שוב

שהסיפור של הרובוטים האלה מדהים, שיש דברים ששלחנו ומסתובבים שם, מסתובבים שם כ"כ הרבה זמן ביחס לציפיות. אם אני זוכר נכון, קראתי לא מזמן שאופורטוניטי "צולע", כיוון שהוא סוחב גלגל אחד שלא מתפקד כ"כ טוב. קראתי שהם נוסעים לפעמים ברוורס, כדי לא לשחוק לגמרי את הגלגל, או משהו כזה. מדהים. ובמסגרת ההאנשה הבלתי נשלטת שאנחנו עושים למעבורת ולשאר הדברים, זה די עצוב לחשוב על ספיריט. וקיוריאוסיטי הענק בדרך לשם, גם זה מדהים.
 

all about eve

New member
כנראה שמדובר בכלי היעיל ביותר שהאדם יצר

למרות שטעיתי והרכבים עובדים רק 7 שנים, מדובר בכלי רכב שנוסע 7 שנים בלי לראות מוסך ובלי לתדלק!! זה הרי בלתי נתפס... יש למישהו הערכה כמה קילומטרים הרכבים הללו עברו?
 

subatoi

New member
ניתן לראות את הקילומטראז'

כאן
מרשים מאוד.
 
למעלה