שאלה על רכישת דירה

גילית40

New member
לפי החוק

כל אזרח תושב ישראל יש 2.25 נקודות זיכוי לאישה יש 0.50 נקודה נוספת.כך שזה 2.75 . על כל ילד עד גיל 18 מתווספת 1 נקודה. אין הבדל בין אישה נשואה ללא ילדים לבין רווקה. כל נקודת זיכוי שווה ל- 178 ש"ח שזוהי ההנחה שאנו מקבלים ממס הכנסה. שווי ההנחה במס לאישה רווקה או נשואה ללא ילדים 489 ש"ח לחודש...
 

דש1דש

New member
לא נכון

לרווקה עם ילד יש 2 נקודות לילד (בטוחה שיש לי 4.75 ורק ילדה אחת!)
 

טרודי

New member
ולי יש 5.75 נקודות

ושני ילדים. נקודה לכל ילד, ועוד נקודה על חד-הוריות (שקולה אולי לנקודה של "בן זוג לא עובד").
 

איגי33

New member
נדמה לי שאבא שלי מקבל תוספת

במשכורת כי אימא שלי לא עובדת (היום זה כבר בפנסיה). גם זכויות פנסיה ניתנות לאלמן אך לא ליחיד.
 

יאנה46

New member
../images/Emo45.gif זואי, לא נראה לי שאת

צריכה להתנצל על משהו. בודאי שמגיע לך זכויות של חד הורית אם לא מכירים בזוגיות שלך. לצערי לא יכולה לעזור לך, אין לי מידע בנושא. תנסי לחפש אתר של ביטוח לאומי, אני חושבת שיש שם מידע, וכמו שייעצו לך כבר לפנות לנעמת. מאחלת לך הרבה
 

noa37

New member
זה נכון. ואני בעד חוק שיכיר בזוגיות

שלכן. עם זאת, אותי מרגיז שיש חוק שמכניס את כל ה'חד הוריות' לאותה קטגוריה, ומעניק אותן הטבות לאלה שאין להן בן/בת זוג, ולאלה שיש להן בן/בת זוג. מה לעשות שמבחינה כלכלית (ולא רק) המצב בנינו שונה.
 

רונן320

New member
מה שכתבת הוא מאד הגיוני

אבל אני לא מומחה לנושא הזה ולא אוכל לתת לך אישור מתוך ידיעה שאכן זה כך. החוק יכול להיות שרירותי , לא צודק ולא הוגן ופוגע באזרח הקטן. במקרה הזה , את רוצה לקבל הטבה של משרד השיכון לחד הוריות , אני חושב שההגדרות והכללים לצורך הענין אינן כתובות באיזה חוק אלא בחוזר פנימי של משרד השיכון ואולי כדאי שתבדקי באופן אנונימי שלא יחייב אותך, למשל תשלחי לבנק חברה , סתם להתענין שתגיד שהיא חד הורית בזוגיות לסבית ותשאל מה זה אומר לגבי הזכויות שלה ,ככה תדאי בפני מה את עומדת בלי להחשף, בכל מקרה אל תתני הצהרה לא נכונה .
 

dafi1

New member
../images/Emo31.gif אפרופו רמאויות של "חד הוריות"

ואני כותבת את זה במרכאות כפולות ומכופלות וכמובן מוציאה מכלל זה אמהות יחידניות) - הן לא קיימות רק במגזר הלסבי במובן של הטבות לאמהות "כאילו" חד-הוריות, כאשר במקרה שלהן הזוגיות שלהן באמת לא מוכרת ע"י המדינה המפגרת שלנו, אלא קיימות גם במגזר ההטרו-סכסואלי ע"י זוגות שלא נישאים ומנצלים את ההטבות שמקבלות משפחות חד הוריות, מהסיבה הפשוטה שלא נישאו, חלקם במטרה מוצהרת לחלוב מהמדינה כל מה שאפשר.
 

זואיzoe

New member
מה שאי אפשר לומר עליי

(בהקשר של ניצול המדינה..) כי אני כבר יכולה לומר למשל, שמעולם לא חתמתי בלשכת העבודה ולא קיבלתי אבטלה אף יום בחיי..למרות שהיו תקופות בהן הייתי מובטלת... השאלה ששאלתי היתה תמימה לחלוטין, תאורתית כרגע.. ובעיקר כדי להבין יותר
 

dafi1

New member
לכן הוספתי שבמקרה שלכן, המדינה

המפגרת שלנו היא שאחראית למחדל הזה ושאני מניחה שרובכן הייתן מעדיפות להיות מוכרות כבנות זוג על-פי החוק ולקבל הטבות של זוגות ולא של "חד הוריות" שאינן יחידניות.
 

זואיzoe

New member
אני יודעת. רק חידדתי, כי

ראיתי שיש כאן לפחות אחת שחושבת שאני הולכת להתעלק על המדינה. ברור שהייתי מעדיפה להיות מוכרת על פי חוק. בכל אופן, המון תודה על ההבנה.
 

dafi1

New member
היא מדברת מנקודת מבט מובנת, של

התקוממות על כך שהמדינה תומכת בזוגות שמגדלים ילדים משתי משכורות, בעוד שאנחנו מגדלות ילדים ממשכורת אחת ולגמרי לבד, ומקבלות בדיוק את אותה התמיכה. בסופו של דבר, אין ספק שהמצב הזה לא שוויוני משום נקודת מבט, ואני מאד מקווה שהזוגיות החד מינית תוכר כזוגיות לגיטימית מכל הבחינות במדינת החושך המפגרת שלנו, הן משום שבעיניי אתם/ן מהווים/ת זוגות לכל דבר ועניין, והן משום שבסופו של דבר הכסף לא מופנה לאן שהוא אמור להיות מופנה מבחינת המטרה ההתחלתית שלו.
 

dafi1

New member
אף אחד לא יתבע אותה, הרי אין בכלל

הכרה חוקית בזוגיות לסבית למרות שבמקרים מסויימים, כבר קרה שארגונים שונים כן הכירו בזה (צה"ל, אל על ועוד). יוצא מכך שהמדינה המקובעת בגלל מגזרים מסויימים, מקפחת מצד אחד ומממנת מצד שני משפחות זוגיות באמצעות קצבאות "חד הוריות", כרגיל, על חשבון הנזקקים האמיתיים.
 

dafi1

New member
במקרים שמניתי מדובר דווקא בזוגיות

הומסכסואלית, אבל במקרים אחרים הוכרה גם זוגיות לסבית.
 
חברה אתם קצת טועים

אני אחדד מעט!! לא הוכרה "זוגיות הומלסבית"!!!! מקרה אל-על (פס"ד דנילוביץ') הקנה הטבת טיסה לבן זוג של הדייל, משום שאופי ההטבה אמר שעובדי אל על נמצאים לרוב רחוק מהבית, ואל על רצתה לקרב בין בן הזוג שנעדר כתוצאה מעבודתו לבת הזוג שבבית, לכן אל על נתנה כרטיס טיסה חינם אחת לשנה לבן הזוג-כדי שיוכלו לבלות זמן ביחד. "ההכרה" במקרה זה היא יותר במישור הספציפי של ההטבה שניתנה, ולא הכרה בזוגיות!! (את זה השופטים טרחו לציין במפורש כדי שאף אחד לא יבוא וידרוש זכויות של בני זוג "רגילים"!!) אילו הייתה הכרה בזוגיות אזי בני זוג חד מיניים יכלו היו לאמץ. כמו כן, ההכרה נובעת יותר מתחום דיני עבודה, שכן אי אפשר להפלות בין עובדים!! כמו שיש חוק איסור הפלייה בעבודה לפיו אסור להפלות בין נשים גברים, נכים, מין, גזע ונטייה מינית!!!
הכרה בזוגיות הומו-לסבית אין!
 

dafi1

New member
ומה עם הקצבה שצה"ל פסק לבן זוג

של קצין שנפטר מסרטן?
 
למעלה