שאלה על רכישת דירה

זואיzoe

New member
שאלה על רכישת דירה

אני נחשבת לפחות לפי החוק לחד הורית. ילדתי לפני חודשיים וחצי ילדה מתרומת זרע. רציתי להתחיל לגשש על זכויותיי ברכישת דירה. אני יכולה אמנם להתחיל לשוטט באתרים ולפנות לבנקי משכנתאות, אבל אני מניחה שלכן יש כבר את כל המידע הזה, לפחות לחלקכן.. אז..מאד אשמח אם תוכלנה לשתף אותי באיך מתחילים, איפה הכי כדאי לבקש משכנתא, מה הם ירצו ממני כערבון (תלוש השכר שלי לא מציאה ולאחרונה גם פוטרתי לאחר חופשת לידה..כן כן...). המון תודה מראש
 

שרוני ב

New member
אבל את לא חד הורית נכון?

את חיה בזוגיות. היכולת שלך לקבל תנאים של אם יחידנית היא פירצה בחוק ותו לא.
 

זואיzoe

New member
ובכן...אשים את הקלפים על השולחן

אני חיה בזוגיות עם אשה. מאחר ומה לעשות, המדינה לא ממש מכירה בזוגיות שכזו - בטח שלא למטרת משכנתאות כמו שנותנים לזוגות צעירים, ועוד הרבה דברים שלא נותנים ולא יתנו בקרוב. בואי נאמר בצורה הישירה ביותר... למה שאהיה יפת נפש? למה רק להפסיד ולהפסיד כמעט בכל דבר ולהחשב לאזרחית סוג ב' בעיני החוק?? אם היו מכירים בנו כזוג, אזיי לא היתה בעיה מלכתכילה.. אם החוק מתנער מאיתנו אני אשתמש במה שעוד נותר לי ולא, זו אינה פירצה בחוק, שהרי אין חוק שכזה, הוא לא קיים..ומאידך, יש חוק שכן מכיר בי, שכן בא ונותן לי את מה שלצערי אאלץ לקחת בצורה כזו- כחד הורית אז...אני לא חושבת שיש מקום לבקר אותי בעניין הזה. חוץ מזה, לא ביקשתי פרטים מלאים על מה שכל אחת מאתכן קיבלה, אלא רק ידע כללי, כזה שיתן לי לפחות מעט מידע לפני שאלך לבדוק בעצמי...כלומר, ללמוד מנסיונכן. אתן לא חייבות. תודה בכל אופן
 

רונן320

New member
את צודקת שזה לא הוגן שלצורך

כל הטבה כלכלית שהיא שהמדינה נותנת לזוגות את נחשבת לסינגלית ועכשיו כשפעם אחת יש הטבה שאלד התנאים שקבלתה זה להיות סינגלית, פתאום את נחשבת בזוגיות.... ואם ישללו ממך הזכויות, אולי זה עילה לבג"צ על פגיעה בשיוויון הזכויות, אבל ברמה הפרקטית, אם תמלאי טופס הצהרה שבו את מתחייבת שהכל אמת, תזהרי לא למלא משהו שיקריעובדתית , כי את חושפת עצמך לתביעה פלילית על מרמה , מה שכן , את יכולה להלחם על זכויותיך ואולי להעזר בנעמ"ת, ארגוני שיוויון זכויות האזרח למיניהם , ארגוני ההומואים והלסביות וכד' ,
 

זואיzoe

New member
בקשר לתביעה פלילית

אם אין חוק שמכיר בזוגיות לסבית, אזיי, אף אחד לא יבוא ויאמר לי שפתאום לצורך עניין ההטבה החד הורית, יש חוק שכזה, ושאיני נחשבת חד הורית.. הרי אי אפשר לעשות זאת, נכון? ברור שאם תישלל זכותי להטבה הזו, מישהו יהיה חייב לפסוק או לטובתי בכל זאת, או ליצור תקדים (מה שלא נראה לי שיקרה) ולתת זכויות שוות להומואים/לסביות, כמו לזוגות סטרייטים. אי אפשר שאצא קירחת מכאן ומכאן... ושוב, החוק היבש שקובע שאיני בזוגיות, מכיר בי (ככל הידוע לי) כחד הורית בכל זאת. החוק גם לא ממש מכיר בזוגתי כאם לבת שלי... ולכן ממש בא ואומר לי חד משמעית שהנני חד הורית לכל דבר, לא? תודה על התייחסותך.
 

טלטל11

New member
את צודקת

ואני מסכימה איתך לגבי אי הוגנות החוק בסיטואציה שלך.
 

שרוני ב

New member
סתם מסקרנות

על איזו זכויות אתם מדברים, שמקבלים זוגות הטרוסקסואלים ולא מקבלים הומוסקסואלים?
 

שרוני ב

New member
למיטב ידיעתי

משכנתא של המדינה לזוגות רגילים ( שגם ככה היתה זהה למה שקיבל רווק מעל גיל 30 ) בוטלה באחד הקיצוצים בשנים האחרונות
 

dafi1

New member
הזכאים להטבות במשכנתאות כפי

שזכור לי הם זוגות ותיקים, רווקים מעל גיל 30 (במרכז הארץ ובאיזורי זכאות - מדרגות שונות), עולים חדשים, משפחות חד הוריות (לא רק יחידניות אלא לפי הגדרת החוק), דיירים באיזורי פיתוח ובשכונות משתקמות, משפחות במצוקה ועוד כמה זכאים שאני לא זוכרת בדיוק.
 

דבורי

New member
הטבות לזוגות

פעם לפחות היו הטבות לזוגות נשואים בחישוב דרגת הזכאות למשכנתא. אותי הרגיז מאד בזמנו כאשר קניתי דירה כרווקה (עדיין ללא ילדים) שקיבלתי רק משכנתא מינימלית, ולא נספרו למשל מספר אחי ואחיותי לקבלת נקודות נוספות, כפי שהיה נעשה לפחות אז לו הייתי מבקשת משכנתא כנשואה. לא די שזוג נשוי יכול לקבל עזרה במימון הדירה משני מקורות משפחתיים, גם נקודות כאלה שמתחשבות ביכולת המשפחות לעזור במימון לא הובאו בחשבון בכלל לגבי רווקים.
 

טלטל11

New member
יש הטבות שונות במס למשל

לא יודעת לגבי משכנתא (כי לקחתי, כאמור, כרווקה) אבל אני חושבת שגם שם יש משו שיוצא עדיף כזוג מאשר כיחיד.
 

שרוני ב

New member
ההטבות למס לנשים

ניתנות על פי ילדים לא על פי זוגיות ( להיפך אשה לא נשואה מקבלת יותר וזה אוטומטי, אם כבר מישהו יכול למחות זה אשה נשואה שמקבלת פחות מאשה שחיה בזוגיות לסבית )
 

טלטל11

New member
לא נכון

לאישה נשואה בלי ילדים זיכוי גבוה יותר במס מאשר לאישה רווקה. (לפחות בפעם האחרונה שבדקתי, אולי זה השתנה מאז)
 

שרוני ב

New member
אז ככה

טיילתי למחשבון נקודות הזיכוי של מס הכנסה. לאשה נשואה או רווקה ללא ילדים יש 2.75 נקודות זכות. אין הבדל. המקום היחידי שיש הבדל זה שאשה הנשואה לבן זוג שאינו עובד מקבלת עוד נקודת זכות, אבל ההפליה אינה דווקא לזוגות חד מיניים אלא גם לזוגות רגילים שלא נישאו ברבנות. ובכל מקרה היתרון הנ"ל בטל ברגע שמופיע הילד הראשון, כך זואי ממש לא יכולה להתלונן על קיפוח בשטח הנ"ל.
 

טלטל11

New member
אז זה שונה ../images/Emo4.gif

וטוב שכך- כי פעם אישה נשואה קיבלה יותר (בלי קשר לילדים)
 

איגי33

New member
אבל לזוגות הטרוסקסואליים

בדרך כלל, גם אם לא תמיד) לפחות עומדת הבחירה להינשא באופן חוקי. אני חייבת לומר שבעיניי כל עוד מדובר על הטבות שמוקנות מכוח חוק, לגיטימי וטבעי שאנשים ירצו לקבלן, ואני לא רואה בכך כל בעיה.
 

זואיzoe

New member
לפחות לזוגות ה"רגילים"

(שכן אני איני "רגילה"....) יש את הפריווילגיה להחליט אם בא להם להתחתן או לא (אלא במקרים של כהן וגרושה ואני מבינה שהיום גם להם כבר נותנים היתרים). איזו פריווילגיה לי יש? לא לכאן ולא לכאן.
 
סליחה שרוני אבל

אני עובדת יש לי שני ילדים אשתי מובטלת. אני לא מקבלת שום הטבה ממס הכנסה על זה. בגנים בכלל לא מתחשבים בזה שיש לי שני ילדים. לבן שלי יש 100 אחוז נכות אבל את הנחנת הארנונה אני מקבלת רק על חצי דירה. אני הראשונה שיוותר על כל ההטבות שיש לי כאם חד הורית(על חלקן אני מוותרת) ובתנאי שיתיחסו אלינו כאל זוג אם לא אז אז שישלמו על זה.
 
למעלה