בבקשה...:
ההכשרה נעשית במקום,כשהדרישה כיום היא לבוא לפחות עם רשיון-נהיגה אזרחי בדרגות E,C,C1 ,יתקבלו מפעילים שהם בעלי אחת הקטגוריות האלו(בעבר התאפשר לקבל גם עם דרגה B ,אבל זה שונה מזמן,אם כי כרגע יש אצלנו רק מפעיל אחד ותיק שעובד על כלים אלו מבלי שיהיה לו רשיון למשאית כלשהי.זה עקב כך שכלי צמ"ך אלו מוגדרים כ"מכונות ניידות",אם אתה מבין את ההגדרה,שפעם היתה קטגוריה כזו ברשיונות הישנים),למפעיל כזה יוצמד מפעיל ותיק יותר,כשיום עד יומיים החדש לא ישב ליד ההגה,אלא יתלוה לותיק בתא הנהג,וגם ילמד מה יש לבדוק בתחילת העבודה ובכל משמרת,וגם את שטחי העבודה השונים.בהמשך מתקבל אישור מגבוה להושיבו ליד ההגה,והמפעיל המדריך צריך להדריכו כיצד להתרגל לגובה ולרוחב של משאית כזו,ובמיוחד כיצד להכנס להעמסה ובהמשך לפריקה,התנהגות עם הבלמים,ריטרדר,הייבר,אורות וכו',ככה לפחות שבוע עד שבוע-וחצי,ועוד כמה ימים במשמרת שניה,כדי לתרגל אותם דברים גם בחשיכה(עכשו בשעון-קיץ,מתחיל סביב 19:30). ע"פ ההמלצות והחלטת מנהל-עבודה,נקבע למפעיל החדש "טסט" ע"י קצין-בטיחות מכרות,ולפי זה יוחלט אם להעניק לו רשיון-נהיגה פנימי מפעלי על כלים אלו,וזה יכלול רשיון-נהיגה גם לכלי-רכב רגילים של המפעל,ע"פ רשיונו האזרחי,זאת מאחר ועקב מרחקי הנסיעה במכרה,עומד לרשותנו "צי" של טנדרים 4X4 לתנאי השטח,כמו-כן טוב שיש למקרה הצורך רשיון אזרחי דרגה 1(טרקטור חקלאי),זה למקרה שמוש בטרקטור שמצוי ברשותנו,ומשמש לגרירת כבל חשמלי כבד,שמחובר למחפר-חשמלי ענק ויחודי לישראל(על-כך אולי בהמשך).