עידכונים מהוילה - יום 52, ה- 22.10

בהלםם

New member
אוקי הבנתי את כוונתך

אני לא באמת מתכוונת לעשות פה רשימה שתיקח לי שנה בערך על עלילות צבר שפרה ושי נגד יוסי ועינב.. זו רק היתה דוגמא במקרה זה יצא גם על שיי רק רציתי להבהיר שהם מוציאים אותו המסכן ולכן ליבי יוצא אליו אז הם מביאים את זה על עצמם אם הם היו מניחים לו ולא מעלים אותו כל שבוע להדחה ונתפסים על כל דבר קטן שהוא עושה ורומזים שהוא לא מדבר עיברית....ושיפסיקו להתנשא כלפיו אז יש מצב שהיה נשבר לנו מיוסי הדורבן.. אבל הם מחיים אותו במשחק .. טוב לא משנה אני יותר לא נכנסת לוויכוחים עם אוהבי שפרה וצבר - אין טעם כנראה שאתם אלה שרואים אך ורק את התוכנית בערוץ 2
 

bibaso

New member
טוב, לא הסברתי את עצמי לגמרי

בסך הכל דעתי כדעתך - הם חושבים את עצמם לתפארת האנושות, והיהירות שלהם הביאה אותם למצב שרבים לא סובלים אותם. תהיה להם הפתעה בחוץ, באופן אופטימי אני עדיין נותן להם את הקרדיט שהם יעשו עם עצמם חשבון-נפש לאחר שייצאו.
 

bibaso

New member
שכחתי לציין

שאם תראי תגובות שלי בעד שיפרה \ צבר זה לא מתוך אהדה אליהם אלא לעובדות (כפי שקרה לי הרבה היום בנושא המחיקה)
 

בהלםם

New member
קודם כל סליחה על התוקפנות../images/Emo9.gif

ושנית זה בדיוק הרגע שאני מחכה לו שהם יצאו מהמשחק ויבינו למה הם יצאו ובמי הם בטחו ולמה הקהל היה בצד של יוסי אך ורק בגללם! וכמו שעינב אמרה מקודם היא היתה בטוחה שאבא שלה ישאר שבוע שבועיים וזהו..וזה היה קורה במידה והיו מניחים לו לנפשו הוא היה מבין שאחרי כמה הדחות הגיע תורו וגם הקהל היה מקבל זאת.... אבל שי התחיל את כל המרד הזה ביוסי..ומאז כולם הושפעו וכל שבוע שמו אותו על הגריל.. טוב אם שנינו באותה דעה אין טעם להמשיך..וסליחה שוב על התוקפנות!
 

MIIKLE

New member
../images/Emo45.gifאת צודקת

אני אשכנזי לחלוטין ובכל זאת אני הרבה יותר אוהב את יוסי ועינב שהם אומנם לא הכי משכילים בעולם אבל יש להם נשמה וטוב לב וזה עדיף על הרוע והציניות המגעילה של צבר ושפרה המתנשאים.
 
והיא צודקת

ומה גזעני בזה בכלל תסתכל בהיגיון כולם שם אשכנטוזים שלא מבינים שפת רחוב וקללות שכל מיני קללה נחשב להם לקללה של החיים אז נכון היא אמרה לו אל תדבר ככה לידם כי הם לא קולטים צחוק הם לוקחים ללב.
 
זאת בדיוק הבעייה

שאנשים מחשיבים אלימות מילולית כדבר מצחיק, המנטליות הישראלית והחסרת כבוד בסיסי במלוא כיעורה
 

אור2221

New member
גם אני אומרת כוסאמק

אבל אני אומרת כוס אמ-אמ-אמק כשאני דופקת את האצבע הקטנה של הבוהן במיטה, או כשמישהו חותך אותי בכביש או כששחקן הטניס האהוב עלי מפסיד משחק. אבל אני לא מכוונת את זה לאנשים - יש הבדל בין הקללות ופליטות הפה שיוסי מדבר עליהם, לבין דיבור אמיתי בשעת ריתחה. כשיוסי אמר על שפרה שרמוטה, הוא התכוון לקלל אותה. הוא חשב שהיא גזלה לו את הסיגריות ועשתה את זה בכוונה, הוא אמר שרמוטה מהלב.
 

daughter L93

New member
גם אני שמעתי את זה..

זה די גרם לי לשנוא אותה..דווקא אהבתי אותה והבלגתי אבל זה כבר מעצבן.. היא חוזרת וחוזרת על זה וזאת גזענות לשמה. אז כן הלוואי ותעוף.
 
שי קרה לצבר פרידמן

אני אשכנזיה .. ואני עדין מבינה את עינב ניראה אותך חי במקום שבו כולם שונאים אותך
 
זה בהחלט לא פשוט

לחיות במקום שבו כולם שונאים אותך, התגובה הטבעית היא לשנוא בחזרה, מצד שני אם מסתכלים על זה בראייה שהאנשים היחידים שאנחנו יכולים לשנות זה את עצמנו, אז התרופה הכי טובה לשנאה זה אהבה, ובדרך כלל אם מישהו לא אוהב אותך זה הדדי וגם אתה לא אוהב אותו, ולא נתחיל להיכנס עם מי התחיל עם "השנאה" כי זה כמו מקרה הביצה והתרנגולת, כשאנחנו משנים את ההתנהגות שלנו ומקבלים את האחר, בדרך כלל הוא גם משתנה בעקבות זה, השאלה היא מי בוחר לוותר על האגו שלו ראשון ולהרים את הכפפה. אני בטוחה שאם עינב תרגיש ששפרה מקבלת אותה, היא תשנה את התנהגותה בהתאם, ולהפך אם עינב תקבל את שפרה היא תשנה את התנהגותה בהתאם.
 
אני חושבת שזה לא קשה פשוט ובני אדם מלאים

בהרבה דעות קדומות וסטיגמות , ועם נירצה או לא נירצה גזענות זו תכונה אנושית וקשה לנו לקבל את השונה מאיתנו אני חשה שצבר ושיפרה מתבטים בצורה מאוד יפה , אך הם נעולים בעולמם ולא מוכנים לקבל משהו שוהא שונה, שיפרה אולי יותר מוכנה , אבל צבר כול כך כלוא בתוך עצמו
 

ethna

New member
גזענות היא לא תכונה אנושית!

גזענות היא לא דבר שצריך לקבל אותו בהבנה! גזענות זה לבטל אדם בגלל המוצא שלו. אני מתביישת שאישה בת 25 כותבת שגזענות היא תכונה אנושית ולמעשה מקבלת אותה (את הגזענות). העובדה שגזענות קיימת לא הופכת את זה לדבר שצריך לקבל את זה.
 
לא צריך להתבייש כול כך מהר אפשר לנסות להבין

לא התכוונתי שגזענות זו תכונה טובה שצריך לקבל , כפי ששמת לב היסטוריה של בני אדם מראה כי לאדם מגוון תכונת אשר כוללים תכונות שליליות , גזענות היא חת מהם וגם עם את רוצה וגם עם לא יש לכולנו סממנים של התכונה הזאת השאלה היא מה אתה עוזה עם זה אחרי הרושם הראשוני שנוצר לך בראש.. יש אנשים שמבינים שאלו דעות קדומות ומתעלמים מין הסטגמות הראשוניות ויש שלא . .זה הכול מי שלא אני לא מוכנה לקבל אותו
 

ethna

New member
הבנתי מדברייך

שאת לא חושבת שגזענות היא דבר חיובי. אבל לקרוא למשהו תכונה אנושית זה בעצם לכתוב שזה לא נורא כמו שעושים ממנו. אחת המחלות הכי קשות שיש בישראל זו גזענות, בין אם זה מזרחים, אתיופים (שהם כיום הסובלים הקשים ביותר מגילויי גזענות), רוסיים ומורוקאים (
). אחת הסיבות המרכזיות שגילויי גזענות מקובלים בישראל ומופיעים בפריים טיים היא הגישה הסלחנית הזו. גזענות היא לא תכונה הקיימת אצל כולם, אצלי היא לא קיימת ואצל ידידיי היא לא קיימת. שימי לב שהחשש מהזר וסטיגמות זה לא גזענות, גזענות היא המשך הדעה שנוצרה מעבר לרושם הראשוני גם כאשר כל העובדות בשטח מראות שטעית. אולי הייתי צריכה להגיב לכל המתלהמים כאן ולא לך, אבל כאשר קראתי את הודעתך פשוט התרגזתי- את נגד גזענות, אבל בצורה חלשה- זו הרי תכונה אנושית... יש לי אפס סובלנות לגזענות, אבל אני גם יודעת להבחין מי לא ישמע את ההערות על גזענות.
 
אנחנו חושבים אותו דבר כניראה לא הסברתי את

את עצמי ... בקיצור לכולנו יש תכונות רעות שצריך לדעת לעבוד עליהם מי שלא מצליח לעבוד עליהם זאת בעיה בנתיים מי שצועק לגזענות בוילה הוא הכי גיזען
 

idodo cohen

New member
היא הביאה על עצמה, ולא בגלל המוצא שלה

היא בחרה להתבדל מטעמי "אמיתיות" וחוסר "צביעות". היא עיקמה את החוקים של המשחק כדי להצביע נגד חילונים בגלל זה שהם חילונים [ביום שבו היא בעצם לא הועלתה להדחה על ידי הקבוצה. ואחר כך להתפלא שחילונים מצביעים נגדה?]. היא כל הזמן צועקת בגסות על אנשים, מפונקת, ומחפשת סיבות להתפוצץ. והיא שונאת אותם- על העדה שלהם, על הסגנון חיים שלהם, ועל הסיפורים שהיא ממציאה כדי לשנוא אותם [בלי לתת טיפת קרדיט לאבא שלה על זה שאשר עף]. באמת לא כדאי שאני אתחיל למנות לך כמה מזרחים יש מסביבי שאף אחד לא שונא אותם..
וההפך. באמת באמת לא כדאי. יש מקומות עם גזענות, ויש מקומות בלי גזענות- אני שמח להגיד שאיפה שאני חי אין, למרות שיש כולם מהכל. מספיק להציץ בבית ולראות שונסה מרוקאית, ואין לה אפילו לא קמצוץ מההתנהגות הבינאישית של עינב, ולכן היא מסתדרת מצוין עם כולם [וגם כשיש חיכוכים, היא יודעת שאין מה לייחס את זה לרקע עדתי]. אם את באמת אשכנזיה וטוב לך להיות בעד מישהי שנושאת כל כך הרבה דעות שליליות מולדות עלייך, אני באמת לא יודע איך לקרוא לזה. יצר הרס עצמי?
 
למעלה