מגדל הפזמון במשכן - ביקורות

MikMercury

New member
../images/Emo79.gif מגדל הפזמון במשכן - ביקורות ../images/Emo124.gif

בן שלו בעכבר העיר http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,405,209,42092,.aspx תימורה לסינגר ב-ynet http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3803456,00.html?opentalkback=x1000226780786s0s3803456s יוסי מר חיים באתר הבמה http://www.habama.co.il/Pages/Description.aspx?Subj=8&Area=1&ArticleId=11013 נמרוד צוק בנענע http://bidur.nana10.co.il/Article/?ArticleID=677032
 

amhay

New member
היה תענוג.נאלצתי לצאת אחרי שיר ערש

מה עוד היה אחר כך?
 

sjarjar

New member
היו לי פעם עקרונות, קראתי את כולן

הביקורת המדוייקת ביותר לטעמי של יוסי מר חיים. אני תוהה את בן שלו ואני ישבנו באותו אולם באותו תאריך ובאותה השעה. את התרשמותי אכתוב מאוחר יותר.
 

michal94

New member
וואו, נשמע כאילו היה פשוט חלום..

מקנאה כ"כ .... :'( אבל בתור מתנת ניחומים קניתי לי היום את הדיסק החדש, ואני ממש מתרגשת לקראת לשמוע אותו לראשונה ... :) מצד שני, יש עדיין את המופע ב1.12, השאלה היא האם הוא יהיה בדיוק אותו מופע? אם האפקטים, מרינה וכו? והאם שווה לקנות כרטיס ביציעים?
 
גם אם זה לא יהיה בדיוק בדיוק אותו מופע

אני מאד ממליצה ללכת. זאת חוויה מרשימה ביותר עם כל הוידאו שעשוי מעולה והבמה ושלומי כמובן.
 

MikMercury

New member
קצת משלי...

שלומי נגלה אל הקהל לראשונה עם אורגנית הקסיו שלו במגדל הפזמון, כשהוא ניצב בראשו של מגדל הוידאו ששמענו עליו בפרסומים - מין מבנה מנסרתי גבוה ממתכת שעליו היה מתוח בד עליו הוקרן וידאו ארט כמעט לכל האורך. בהתחלה חזית של מגדל שבתוכו כל מני תזוזות והתרחשויות, אח"כ הציג מקרוב את קלידי הפסנתר ממספר זויות כך שגם ביציע הרחוק ביותר ראו את תנועות הידיים של שלומי, אז חזית של מכונית עם פנסים מתנועעים ועוד (והוא בהחלט שימש בהופעה הזו יותר ממסך להצגת וידאו). זו הייתה כניסה מפתיעה ומגניבה, למרות שהכל נשמע קצת shaky בראש המגדל הזה...
לא הבנתי מתי הוא הספיק לרדת מראש המגדל ולהגיע לפסנתר אחרי הסולו הארוך בסיום מגדל הפזמון, אבל תוך רגע הוא כבר היה ישוב ופתח בהחיים שלי טובים, ופה... לקראת סיום השיר, מי הופיע על המסך אם לא אביב גפן, בפוזה אופיינית, ואמר בעצמו לשלומי "שלומצ, אני עייף..." נייס! ולמי שכבר התחיל לבנות בראש יריבות חריפה בין שניהם בגלל המשפט הזה (וכנראה יש לא מעט כאלו), זה מוכיח שיש כאן קריצה ידידותית ולא הרבה יותר מזה.
אני מאוד אוהבת את קרן אן ומרינה, אבל לדעתי, משהו באירוח של שתיהן שלשום לא כ"כ עבד. אני חושבת שמרינה היא זמרת ופרפורמרית מדהימה והלב שלי יוצא מקנאה כמעט בכל פעם שאני רואה או שומעת אותה. אבל יכול להיות שהיה לה יום לא מוצלח... לי היא לא נשמעה כ"כ טוב. היא עמדה שם במרומי המגדל המשונה והבטח לא הכי יציב הזה והחליפה את שלומי כמעט לכל אורך רוזה מרציפן. והיא הרי שם על תקן ה"זמרת", זו שהטכניקה הקולית שלה יותר מפותחת משל שלומי. ובכל זאת מצאתי את עצמי מתגעגעת לפלצט החמוד של שלומי, שבדר"כ יותר צלול (!) ומדוייק (!!) מהשירה של מרינה שלשום. גם הביצוע האוניסוני של שניהם (מדקלמים באופן אחיד עד כמה שניתן את מילות השיר) לכשהיית איתי לא היה ברור לי. ראיתי אותם מבצעים אותו ככה גם ב"פסטיבל כאן" בחולון לפני כמה חודשים טובים וגם שם לא ממש התלהבתי, אבל איכשהו אז זה הפריע לי פחות. היו בו כמה רגעים נחמדים, אבל לטעמי, לא הרבה יותר מזה. את הקול וההגשה של קרן אן אני אוהבת מאוד ונהניתי מההופעות המשותפות שלה עם שלומי, אבל גם היא קצת נפלה קורבן למגדל (יכול להיות שהגובה הזה והמרחק משלומי גרמו לתקשורת להיות קצת קטועה...). היה לי כואב לשמוע ככה את דומם עם זוג נאהבים. המעברים בין שלומי וקרן אן היו די תכופים ולא הכי חלקים (נדרשו גם חילופי סולמות לצורך הדואט) וכך הרצף נקטע וגרע מהסה"כ. הביצוע המשותף האנגלי-עברי של מותק, את אצלי בראש היה יפה אבל אני לא מבינה למה היא הוגה שם את המילה bow (במשפט I do not pace the floor, bow down and beg but yet...) כמו קשת ולא כמו קידה. הייתי מעדיפה לשמוע שוב את פעם שירים, עם הבית של קרן אן בתרגום לצרפתית.
"אל תלכי עכשיו, אל תלכי עכשיו, אל תלכי עכשיו..." שר שלומי בשקט כשפניו מופנים הישר למצלמה ומוקרנים על מגדל הוידאו לכל אורך השיר ועיניו כמו פונות לכל אחד (ואחת) בקהל...
איזה פוטנציאל יש לדאווין של שיר מחאה מבחינת הסרטונים הפסיכודליים שיכלו להיות מוצגים על המסך במהלך השיר, אבל... כלום. מסך ירוק. חבל.
להוליך שולל את המוות בוצע בחן ובאיפוק (שלפעמים מרשים וקולע יותר מההתחרעויות) הרגיל של שלומי בשיר הזה - בצדק רב מישהי צעקה לו בסוף "בראבו". ברקע הציג המסך את דמותו של שלומי שמשתנה קצת כל רגע, הולכת ומזדקנת, כמתואר בשיר
בהתחלה, השיער היה קצת שמעון פרס, אח"כ הגבה שהתקרזלה הזכירה לי את יוקוזונה, אז המצח התארך ליצירת מראה קצת קופיפי ופתאום הופיע שפם אפרפר כמו של ברסאנס. טיפה עוכר שלווה זה היה, אבל מאוד נחמד ויצירתי
למרות ששלומי מסתובב עם השירים האלו בהופעות כבר לא מעט זמן, לי היה ברור שרגע השחרור הגיע כש"נגמרו לו הקאברים" והוא "הדרדר לשירים שלו.." הייתי בהלם בשלב ההדרנים כששלומי החליט לשאול גם במשכן לאמנויות הבמה אם יש שיר שמישהו רוצה לשמוע במיוחד.. הרגשתי לשנייה כמו בצוללת. וכרגיל עפו לאוויר הבקשות הקבועות כולל קול שכבר נשמע לי מוכר בצעקת "דליה רביקוביץ!!" אבל... שלומי כמו שלומי, לא משנה מה צועקים לעברו, תמיד יבצע את עברנו לצפון ודניאלה. לא שיש לי משהו נגדם, אבל.. אני כבר מתפחלצת אוטומטית למשמע הפתיחה של עברנו לצפון. טוב, הוא לא אשם בזה שאני מגיעה לכ"כ הרבה הופעות.. וכרגיל, אני נכנעת ל"לא מתגעגעים" עם כולם.
גם על עמוק וכולם אומרים הוא לא פסח וביצע לראשונה גרסה מיוחדת לכבוד הערב הזה של כולם אומרים בגרסה אופראית... אנחנו התבקשנו, כמובן, לתפקד כמקהלה היוונית, וכשהגיע תורנו לשיר בפזמון, שלומי ביקש, מן הסתם, שנשיר "ביוונית!!"
הכי נהניתי לשמוע את הצחוקים המתוזמנים להפליא של הקהל בהצעה לשיר ערש חדיש, כנראה חלק לא מבוטל שמעו אותו לראשונה. ממש שרשרת פאנצ'ים אחת ארוכה, השיר הזה, וזה בכלל לא נאמר לרעה...
לשלומי לא באמת נגמרו הקאברים. בסוף הוא שלף את Lonely At The Top של רנדי ניומן כיאה לאמן שהגיע למעמדו המסויים... ובלי קשר, שלשום צוין יום הבטיחות בדרכים - יכול היה להיות תזמון מושלם לאיזה סע לאט קטן...
מה-זאת-אומרת-דומם-עם-זוג-נאהבים-ורוזה-מרציפן-לא-נמצאים-בדיסק?! שניים מהעיבודים הכי מוצלחים בכל העסק לדעתי. השירים שהכי ציפיתי לשמוע בהקלטה.. אוף (מלבדם ירדו גם לא יכולתי לעשות כלום ואנס בחצרות בחושך.. אבל הם עוד מילא). אם שלומי היה מכניס אותם ומוריד את תאונה ודאווין של שיר מחאה, הייתי מאושרת.
 

sjarjar

New member
את כנראה לא היית בהופעות הנכונות

כי גרסת האופרטה ל"כולם אומרים" עם המקהלה היוונית, מושמעת בהופעות כבר שנים. מה זאת אומרת להוציא מהדיסק את "דאויין של שיר מחאה"
גם
גם לי חסרו מאד כמה שירים. לא היה טליה
, אפילו לא משולב בדניאלה.
 

MikMercury

New member
זה נכתב בציניות.. ../images/Emo8.gif

אני מכירה בע"פ את הפרולוג על פוק/פאק/סחבק ש"מגיע לחלון אהובתו, הרוס מהשמועות ומקיא בפניה את האריה הבאה..." בגלל זה שיעשע אותי ה"לראשונה" הזה שלו. מה שכן, הוא מצליח כמעט תמיד לשנות ולגוון כך שאני נהנית ממנו כל פעם. בניגוד לדאווין של שיר מחאה.. אותו קשה לי לשמוע בזמן האחרון. הרגשתי שאם רק שיר אחד של מאיר אריאל נכנס, דומם עם זוג נאהבים עדיף כי הוא בוצע פחות ורענן יותר. ולגבי טליה, באמת לא ברור העניין...
 

michal94

New member
וואווו :) קראתי הכל בשקיקה! ../images/Emo13.gif

מתוך איזה שיר זה "אל תלכי עכשיו, אל תלכי עכשיו אל תלכי עכשיו..."? ואיזה שיר זה דליה רביקוביץ?
 

MikMercury

New member
../images/Emo39.gif

אל תלכי עכשיו הוא Ne me quitte pas של ז'ק ברל, בתרגומו של דורי מנור מצרפתית. שלומי הלחין (
) את השיר "שוכבת על המים" של דליה רביקוביץ' והוא מבצע אותו עם גיטרה. בקושי מבצע אותו.. שמעתי אותו רק פעם אחת, לפני לא מעט זמן.
 

sjarjar

New member
"מגדל הפזמון" בפסטיבל הפסנתר, היכל לאמנויות

הבמה, מארח את מרינה מקסימיליאן בלומין וקרן אן. "אתם יודעים, שומעים קולות קצת מוזרים כאן במגדל הפזמון" תרגם קובי מידן את לאונרד כהן ב"מגדל הפזמון". והקולות סוחפים את האולם המלא, והיציעים המלאים לא פחות, של ההיכל לאמנויות הבמה. לשבנולוג המצוי, הרגיל לצרוך את מנת השבן שלו במקומות קטנים ואינטימיים, הגודל הוא גורם מרתיע. אבל שבן מדלג מעל מכשול זה בקלילות וירטואוזית, יוצר את האינטימיות המצופה עם כל אחד ואחת. "כמה טוב לחזור להופיע במקומות הקטנים" יתבדח על זה בהמשך. הפסנתר, והאורגנית, והמגדל. וקהל מריע בהתלהבות. על הבמה מגדל, הכלאה של 'דירה להשכיר' עם קטעי קישור מונטיפייטוניים, ומעליו תלוי ירח, עגול ומלא, משל היה בניין בלב העיר, והקהל, בחיפוש מושבו, הופך למציצן בעל כורחו. רעש ים מונוטוני, שקט וחוזר על עצמו כמחכה לתחילת שידורים, מכניס אותך לאווירת ערב עירוני אלתרמני. חושך, והאור עולה על הקומה השלישית, שם שבן והאורגנית מבצעים את "מגדל הפזמון", אותו טקסט של לאונרד כהן, ספק מגלומני ספק מלגלג, על חייו כאמן וזמר. כבאיזה מטה קסם, ממשיכה האורגנית לנגן כששבן נכנס מצד הבמה, מתיישב, באור מלא, ליד הפסנתר, וממשיך מיד באותה אווירה עם "החיים שלי טובים". לחסרי נסיון זו לא ההופעה הנכונה להתחיל בה. בוגרי כמה כיתות שבן כבר מכירים, מהופעות 'ספר השירים שלי' את השאנסונריות, הוירטואוזיות, הטירוף, הפסנתר המתחנן על נפשו. אלו שלא מכירים נשארים מעט פעורי פה, מנסים לעכל. הוידאוארט המוקרן על המגדל מוסיף לחוויה, אבל, איכשהו, נשאר תלוש במקצת. אולי זו הבמה הגדולה מידי, השחורה מידי, היוצרת ריחוק בינו לבין הפסנתר, אינה מאפשרת את התקשורת ביניהם. והוא, הפסנתר, כאילו יש לו חיים משלו, ואינו נדרש יותר למפעילו כדי להשמיע. הידיים הפורטות עליו סטייל רואד-ראנר מוגדלות על גבי המגדל, ונדמה שעוד מעט יקום שבן ממקומו, ימתח איזה מפתח נסתר באחורי הפסנתר, ויפרוש לרענון קל מאחורי הקלעים, משאיר לנו לשבת ולאכול ולשתות מה שנמצא. העיבודים לשירים של אחרים, חלקם חרישיים, חלקם כבדים, חלקם כבר מוגזמים. "קחי עוד ואלס" בתרגום יפה של קובי מידן, זוכה לפסנתר מדוייק, שרק מחזק בו את האירוניה, ועושה חשק לסרטים מצויירים. העפרון המזייף בכוונה, בנוקטורנו של שופן, נותן הרגשה של תקליט חורק, או של פסנתר ישן בבית עזוב, ששנים לא נגנו בו, והוא צופן סודות וסיפורים שרק מחכים למשהו הרוצה לשמוע. "אל תלכי מכאן" של ברל בתרגום דורי מנור, מרטיט בכל מצב, מקבל פסנתר עצמאי ומינורי, חרישי אף יותר מהמקור. "ככה סתם" לטעמי הוא ההחמצה של הערב, בעצם של כל הענין הזה של שירים של אחרים. אולי זו האוזן המלודית מידי שלי, שלא כל-כך מסתדרת עם שינויי קצב מהירים ועצירות פתאום. העיבוד כבר מוגזם מידי, צעקני מידי, כמעט מניירי. כמו בלון הולך ומתנפח, עד שלא נותר לו אלא להקרע ולהתפוצץ. מה שמצליח מאד בהדגשת הטקסט הקוצני של "שגר פגר" לא עובד עבור ע.הלל וסשה ארגוב, וחבל. את שלום חנוך ב"תאונה" מצליח הפסנתר של שבן להביא לבמה, עם הגיטרה ומכונות העשן, כפי שמשה לוי כנראה כבר לא יצליח, למרות שגם הוא סובל עיבוד כבד והחלפות קצב מהירות. תיבת הנגינה הקטנה פותחת את "רוזה מרציפן", ומרינה מקסימיליאן בלומין עונה לה ממרומי המגדל בדגמון בלרינה. קרן אן מצטרפת לתמונה ב"דומם עם זוג נאהבים", והאווירה מתחלפת במהירות לביצוע קולי, בלווי מכות צורמות בתוף מרים, ומשחקי צל חדים "בחצרות החושך" של טאטו. "דאווין של שיר מחאה" נשמע אקטואלי מתמיד, והחיוך השובבי של ברסנס פשוט פורצת ב"להוליך שולל את המוות". בהדרן עונה מרינה מקסימיליאן בלומין בסולו לפסנתר ב"כשהיית איתי לא אהבת לרקוד", מזכירה מאד את קלייר טורי. היא בהחלט אינה זוכה לחשיפה המגיעה לה, ואם למישהו עד עכשיו עדיין יש ספקות האם ללכת לראות את ההופעה או לא, אז לרוץ, ולו בשבילה. הדילנית בגיטרה ומפוחית של קרן אן נשמעת פשוט מתבקשת יחד עם הפסנתר ב"מותק את אצלי בראש", תרגום ומקור. "נגמרו לי כבר הקאברים" יפטיר שבן בהדרן השני, ויסיים עם שירה בציבור ב "עברנו לצפון" מקהלה יוונית ב"עמוק + כולם אומרים" והפוך על הפוך ב"הצעה לשיר ערש חדש". Lonely at the top של רנדי ניומן חותם סופית, ומשלח את ההמון אל הירח שבחוץ, עם רצון שלא ייגמר, ואיזו מין הרגשת התרפקות כמו אחרי אכילת שוקולד משובח במיוחד, מסופק, עם רצון לעוד. מילה קטנה על הדיסק החדש, שעל אף שהוקלט באולפן מבודד, מצליח להעביר בדיוק את הרגשת הפסנתר בהופעה. חסרו לי, אבל, התוספות: האורגנית ב"מגדל הפזמון", הצפצופים ב"שגר פגר". אבל בעיקר חסרו לי עוד כמה שירים. הדיסק כל כך קצר. חסר לי "רוזה מרציפן", חסר לי "דומם עם זוג נאהבים", חסר לי גם "סע לאט". אני חוזר למרתף.
 

YulaShpil

New member
לא נותר לי אלא להסכים

כמעט עם כל מלה שנכתבה כאן... להלן הסתייגויותי, סטייל הסיכום שלי: "קחי עוד ואלס" עושה חשק לא סתם לסרטים מצויירים, כי אם לגדולים מכולם, טום וג'רי. הוידאו ארט תרם אפקט מדהים בשיר "אל תלכי מכאן", בו שבן הפנה גבו לקהל, סטייל מחפש משהו בצד השני, אך בעצם הישיר מבטו למצלמה קטנה שעמדה שם על הפסנתר, ומבטו זה, הישיר והכן (ולא כנה, לא סובלת כשאומרים כנה!), נפרס על המסך הגדול, סטייל פונה הוא בקריאה אישית לכל אחת ואחת בקהל (מה לעשות גברברים, השיר נכתב כפנייה לאישה...) עם סיום השיר המרגש הנ"ל, מבעד לצהלות הקהל ומחיאות הכפיים נדמה היה ששבן עושה מתיחות לפנים, ועומד לסגור את המצלמה, אך במקום הקפיא את פיו הפתוח לרווחה בתמונה על המסך הגדול, וממנו הוארה מרינה מקסימילאן בלומין למעבר חלק לשיר "רוזה מרציפן". ב-ynet כתבו על זה יותר טוב, חפשו שם... האמת שדי הפריעו לי הופעותיהן של השתיים, ממ"ב וקרן אן, יחד עם שבן במופע הזה. המופע אמור היה להיות מופע נטו הוא והפסנתר, לכבוד האלבום החדש, שהוא נטו הוא והפסנתר, וזמרות אורחות, אפעס, קצת גורעות מהחוויה. וכעת לווידוי: לא אהבתי את קרן אן, ולא שמעתי הרבה שירים שלה, בדיוק מהסיבה הזו. יש לי איזה אנטי לפרץ הזמרים הצעירים שצצו בזמן האחרון כפטריות אחר הגשם. אבל הביצוע שלה עם שבן בשיר "מותק, את אצלי בראש" פשוט מעולה. הגיטרה והמפוחית, ובכלל הביצוע באנגלית, פשוט לעצום את העיניים ולדמיין את דילן על הבמה. בשני המינים. היי, זה הדמיון שלי, מה אכפת לכם? אגב
, כשהביאו אותה לבמה בכלל היינו בטוחים שנשמע את "אני שוקעת, תפוס אותי". את ממ"ב, לעומת קרן אן, לא נראה לי שיש סיכוי שמישהו, אפילו לא שבן, יגרום לי לאהוב. הבחורה יודעת לשיר, יש לה חוש מעולה לג'אז ולפסנתר (למי שתהה מי החליף את שבן על האורגנית ב-"מגדל הפזמון", בזמן שהוא התנדנד לו במורד המגדל כדי להגיע לפסנתר לנאמבר הבא), אבל האוזניים שלי כנראה פקוקות, או מה, ולא יודעות לקלוט אותה. שוין. "לרוץ ולראות את ההופעה ולו בשבילה" כפי שכתב הגרגר? אני בספק. "דאווין של שיר מחאה" הוא החביב עלי ביותר, מאז טבילת השבן הראשונה שלי במרתף-10 בחיפה.
טיף וטף, צליף-צלף, וזה שלולי-לולי-לולי-לוליות
אין כמו שבן לשיר מאיר אריאל, אחרי המקור אללה ירחמו, כמובן. האינטרפטציה שהוא נותן עם הפסנתר לכל שורה ומלה בשיר מדויקת עד רמה כזו שפשוט לא להבין איך לא ניגנו את זה קודם. עברנו לצפון, עוד מהאהובים עלי, דוקא בגלל דו-השיח עם הקהל. כששבן ביקש שנעשה לזה ביצוע מקהלה יוונית, קפצה לי בראש המחשבה, בעקבות סרט סטודנטים שראיתי לא מזמן שנעשה ל-"שיר המכולת" של כוורת, מה היה קורה לו היו לוקחים את השיר הזה לסרט סטודנטים? יש סטודנט בקהל שירים את הכפפה
חסר לי מ-א-ו-ד הביצוע המקסים של שבן ל-"סע לאט", וגם אני, כמו גם רבים, התאכזבתי לגלות שהוא לא מופיע בדיסק. ואם כבר בדיסק עסקינן, מה זאת אומרת ש-"מגדל הפזמון" לא מופיע בגרסת האורגנית
הרי כל מהותו של האלבום הזה הוא עיבודים של שבן לשירי אחרים, וכך היא בדיוק גרסת הנ"ל עם האורגנית. בגרסת הפסנתר-נטו שבדיסק שבן נשמע כמעט בדיוק כמו לאונרד כהן. בקיצור - אכזבה. ועוד קצת ביקורת על הדיסק, אם יורשה לי, הייתי בוחרת להוציא כסינגל דוקא את "מגדל הפזמון", כשם האלבום, ולא את "החיים שלי טובים", שהוא קצת פחות קליט לרדיו. האם המחסור והעובדה שבדיסק רק 10 שירים מצביעה על אלבום נוסף בקנה
כנראה שאת התשובות נשיג במרתף... בינתיים נחזור לחתימה המוכרת: להוציא את הדיסק שבן והפסנתר בהופעה
 
למעלה