גיליתי שששה ילדים החליטו לעזוב את

עוד אלה

New member
תעצרי את הרכבת לפני שאת דורסת את הילד

יש מצב שלמידה בקבוצות, כפי שאת רוצה שיעשה תעקב את הילד שלך, חשוב להתמודד לבד עם החומר כי המבחנים נעשים לבד ולא בקבוצות ואם יש בעיות מעלים אותן מול המורה בקבוצה שנקראית כיתה!!!
 

רזאי

New member
כמה מצחיק זה לדרוס את המורה


במיוחד כשקוראים בעיתונים על הורים שנוהגים באלימות כלפי מורים ומנהלים (ורופאים ואחיות, וסתם אנשים שמעירים ברחוב).
לא נעימה לי, ההודעה שלך.
 
ממש לא לעניין

מצטערת, אין שום אשמה במורה, האשמה היא בתוכנית. המורה מלמד בקצב שנדרש ממנו ממנהלי התוכנית.
הוא מחויב להספיק כמויות עצומות של חומר , אני חושבת שיש לו טבלה מסודרת ממנהלי התוכנית מה הוא צריך ללמד כל שיעור. תפנימי במהרה שזו התוכנית ותפסיקי להאשים את המורה!!!. התכנית היא שונה מהדרך בה מלמדים בבית ספר.
בכל שנה יש נשירה גדולה, יש נשירה גם מכיתה ט' ל י'. הם מבחינתם יגישו לבגרות ילדים שבוודאות יקבלו ציון השואף ל 100, מבחינתם חבל להם שילד יגש שנתיים קודם ויוציא ציון נמוך.
לכן התוכנת לא מתאימה לכולם, וזה בסדר, אם לילד קשה אין סיבה להלחיץ אותו הוא יכול ללמוד בבית ספר במשך 4-5 שנים ועדין לקבל בבגרות ציון גבוה .
 

kobit11

New member
את מורה בתכנית ?

כי זה נכון מה שאת כתבת, זאת אומרת זה הגיוני.

ברם, כששאלתי את המורה אם הוא רוצה שתלמידים ינשרו, הוא ענה לי:"חס וחלילה",
זאת אומרת יש עוד דבר אחד קטן שהוא יכול לעשות:
הבן שלי יושב לבד, הוא יכול לדאוג שיעבור לשבת ליד מישהו אחר שיושב לבד.
גם המורה הזה סיפר לי שיש קבוצות בכיתה. הוא יכול להגיד לבן שלי:"בוא תשב
עם הקבוצה הזאת". יש לו הסמכות להגיד את הדברים האלה.
תאמיני לי, אם הייתי יושבת בכיתה הזאת, וואללה הייתי דואגת שהבן שלי
כבר יצטרף לאיזה קבוצה או לעוד ילד אחר.
הבעייה שאסור לי לשבת בכיתה הזאת (בעסה !).
את יודעת מה ? ביום שהוא נוסע לתכנית, אני יכולה גם להגיע ולעקוב
יש חלון, שאפשר לראות הכל, אז או בהתחלה או בהפסקה אני
יכולה להיכנס ולעשות שם סדר.

איזה בושות אני אעשה לו, אה ?
 

mamma1

New member
בבקשה אל תעלבי

את חייבת לקחת יעוץ שיעזור לך למצוא את הקו הנכון בין לדאוג לבן שלך לבן להיות יותר מדי מעורבת ומזיקה בחיים שלו.
לגבי התוכנית - אין לי אישית ילדים בה, אבל מכירה 2 ילדים של חברים. זאת תוכנית עמוסה ומלחיצה, עולה הון תועפות, הדרישות לשיעורי בית בלתי הגיוניות לרוב הילדים. וכל זה בשביל שיעשה בגרות קודם ואולי יקח כמה קורסים באוניברסיטה. לא רואה שום יתרון לזה, מה יקרה אם יעשה את הבגרות כמו כולם ויקח קורסים כשיגיע זמנו? אם הילד אוהב ללמוד או שזה בא לו בקלות וצריך העמקה יש מספיק תחומים ואפשרויות בלי כל הלחץ של תוכנית בר-אילן.
 

kobit11

New member
שלום ! חזרתי. כמו שכתבתי למטה, אכן נסעתי

באותו יום שהתקיים השיעור בתכנית למוכשרים, והתחלתי לדבר
עם כמה ילדים. שאלתי אם מעוניינים ללמוד יחד עם הבן שלי, ואחד
מהם שגר בתל אביב (לא רחוק מאיתנו) אמר שאין לו בעייה, אז אמרתי
לבן שלי לשבת לידו, וכך היה. עכשיו נראה איזה התקדמות תהיה מפה.
 

kobit11

New member
עכשיו דיברתי עם האבא של אותו ילד. הוא

סיפר לי שאחיו הגדול שנמצא עכשיו בכתה ט' למד גם הוא בתכנית
הזאת בשנה שעברה, והוא היה חרוץ (!) הציונים שלו היו בסביבות ה-85 שזה
לא רע בכלל, אבל בסוף השנה הודיעו לו שהוא לא ממשיך כי הממוצע שלו היה פחות
מ-90 (!). יאייייייי !!!!!! הם לא נורמלים בתכנית הזאת.
אני רוצה שהבן שלי יודיע שהוא לא רוצה להמשיך,
במקום שיחכה עד שיעזיבו אותו. למה זה טוב לחכות להודעה שהוא לא ממשיך ?
זה עלול להוריד לו את הביטחון העצמי. לא ?

רק בריאות את כותבת לי פה ? אני מתחרפנת לגמרי ! מישהו פה צריך לקבל
טיפול וזה לא הבן שלי.
 

רזאי

New member
אנחנו מרגישות שאת

מתחרפנת לגמרי. זה בדיוק מה שאנחנו מנסות להגיד לך, כבר כמה ימים.
את מתנדנדת כמו מטוטלת, בין לדחוף את הילד בכל הכוח (תוך כדי פגיעה חברתית) לבין לרצות שהוא יפרוש בעצמו.
נסי לסמוך עליו, באמת. הוא ילד גדול ויכול להחליט בעצמו מה מתאים לו. אם הוא לא יצליח, הוא יתמודד עם הכישלון. אם הוא כן יצליח, הוא יהנה מתחושת ההישג.
את לא יכולה ללמוד במקומו, ולא כדאי שתחליטי בשבילו מה לעשות. הוא יהיה בסדר, באמת.
 
הדרך לגיהנום (שלו) רצופה בכוונות טובות (שלך)

קראתי את כל הדיון ואני פשוט המומה מכמה בעצם לא רצית לקבל שום עצה.
הגעת עם אפס פתיחות ולוגיקה פשטנית שהמשכת להתעקש עליה.
מה שמוריד לו את הביטחון העצמי זו את שמשדרת לו שהוא לא יכול להצליח אם ימשיך ללמוד לבד.

אני מאחלת לבן שלך שיצליח ללמוד עם החבר ששידכת לו.
מאחלת לך שתצליחי להבין שיש כמה צורות של למידה בעולם הזה.
 
למעלה