מקדונלד'ס לכל ילד/ה של מובטל/ת

נינטייב

New member
שוויון, גם בבחירת בת זוג

כנראה שלא הובנתי כראוי. אבקשך רק לענות לי על שאלה אחת: האם מעוניינת שבארצך יסתובבו ילדים ומבוגרים עם תעודת עני מדופלם? אני מודה, יש עיוות בשיטה של קצבאות ילדים כפי שהיא כיום. רוצה לתקן? בבקשה: לא תחולקנה קצבאות מעל לילד השלישי, לילדים שנולדו מינואר 2004 ואילך, אוקי? מקובל עלי. אלה שכבר נולדו, לא חטאו, ואין לי שום כוונה להסעיד אותם במוסדות שכולם ידעו מה טיבם. אלא אם כן, יסעידו את כל הילדים, גם בצפון תל אביב ובכפר שמריהו, באותו מזון. אז כן. כלומר, שוויון הוא לא רק מציאות כלכלית, הוא גם מציאות רגשית. אחד הדברים היפים ביהדות הוא חג ט"ו באב, שלשמחתי אמצו אותו פה בארץ, והוא חינני ומרענן הרבה יותר מ"וולנטיינס" המיובא, הפלסטיקי והדוחה. התלמוד מספר ש"לא היו ימים יפים לישראל כט"ו באב ויום הכפורים, שבתולות ובחורי ישראל היו יורדים לכרמים, והיו הבתולות משאילות כלי לבן אשה מרעותה". ולמה היו משאילות? כדי שלא תיבחרנה לפי המותגים, שהן לובשות. קאפיש?
 

יס באך

New member
בנות, בנות

אינני מצליח ממש לראות את ההבדלים ביניכן.. היתכן כי טחו עיניי בשל הגיל? אנא..
 

קפת

New member
לא יס בא-אח

לא טחו עיניך. זו רק נינט, שחייבת להגיד לי כל יומיים "דמגוגית" ולהתווכח איתי. לא משנה לה על מה היא מתווכחת. זה ה"דם חם" שלה. זה מה שכולם אומרים שיש לה. שתעשה קאוור לשרי.
 

יס באך

New member
נינטייב, שאלונת

תראי, אני נוטה לחשוב שמדינת רווחה אמיתית לא תסכים ל-מה שקורה כאן. האמת, שום אזרח שפוי, ולא חשוב אם הוא ימני או שמאלני, בעד שטחים או נגד שטחים לא יכול לקבל את ההתנערות של המדינה מאחריות לרווחת אזרחיה, כי האמנה החברתית, שיתכן ואנחנו חתומים עליה [בטח מוכרים את הלוקש לילדינו הקטנים, תוך כדי פיצוץ חשבון הבנק שלהם בהרבה כסף לעתיד לבוא] טוענת ש חובת המדינה לדאוג לאזרחיה. לא רק לבטחונם, אלא לכל מניפת הזכויות:חינוך,בריאות,מזון וכו' וכו', אפילו לדעתי הקמת כיתות ייחודיות לילדים חולים במחלות קשות מאוד, עוזר בית לקשישים ומה לא. על מנת שזה יקרה אנחנו משלמים מסים, והרבה מאוד מסים. ביטוח רפואי, ביטוח לאומי,מס ערך מוסף, מס הכנסה , מסים ישירים, מסים עקיפים. מה שקורה פה, שהמדינה הבת זונה מתנערת מחובותיה. עכשיו השאלה שלי, לא ברמה העקרונית אלא ברמה המוסרית גרידא: מה אכפת לנו אם חברות ענק מתגייסות לעזרה לילדים, קשישים וכו'? כלומר, אני יכול להבין את כל ההסתייגויות, מהצד השני, עזרה הדדית, גמ"ח ושאר ירקות הסיוע התרבותי שיצרו אבותינו ואימותינו עוד בתקופת המדבר,מה רע בזה, בהנחה שאנחנו מנתקים את זה מההקשרים של "החובה של המדינה".
 

נינטייב

New member
הבעיה היא

שנבלות כמו ביבי מסתמכים בדיוק על המגמה הזו, כדי להתנער מאחריות המדינה לחברה. אם היוזמות האלה תבואנה בצד החובה הממשלתית ולא במקומה, אין לי על מה להלין.
 

יס באך

New member
ידעתי למה אני שרוף

על התחת המרוקאי שילך נינטייב.
 

קפת

New member
נינטקוש, תעני בכנות:

אם ההצעה לביטול קצבאות הילדים היתה באה משולחן אחר, נניח של הפריץ'קי* יוסי שריד, או מוחמד בארכה**, היית מתייחסת לזה אחרת? *כל הזכויות על הביטוי שמורות לעין הנץ הראשון **ערבי. אני אומרת ערבי, רק כדי לעשות "כפה אדומה" לאחמד.
 

נינטייב

New member
לעולם לא אסכים

לביטול מוחלט של הקיצבאות, אבל כן אסכים לרפורמה מבנית. אם המצב הקיים מעודד בדואי לשאת שלוש נשים ולהוליד 23 ילדים, אז גמני נגד. אינני מוכנה לקיים "נבלים" ברשות התורה. אבל אם נצליח להגיע למצב שבו המדינה מסייעת למשפחה גרעינית נורמטיבית (נניח, אב, אם ושלושה ילדים), אני תמיד בעד. כי קיום בכבוד, הוא מושג מלא, ולא ביטוי ריק.
 

קפת

New member
אוי נינטוש, את נורא תמימה

ואני אמרתי לך את זה המון פעמים. את לא רואה את העז, גם כשהיא יושבת לך על הפרצוף ועושה לך מו. קצבאות ילדים לא מסייעות לאפחד להתקיים בכבוד. קצבאות ילדים נועדו לעודד ילודה. אם רוצים לסייע להתקיים בכבוד, יש המון דרכים. אבל, כמוך, אנלא בטוחה שרוצים. בניים, משתדלים לשמור על המסורת: יד אחת נותנת, שנייה לוקחת, והעיקר לעשות דברים למראית עין ולרצות סקטורים נבחרים, בהתאם לצרכיה של מפלגת השלטון.
 

עין הנץ1

New member
קצ-באות בימים

ממתי עז עושה מו? בדיוק באותה נקודה כשיורקים עלינו ונדמה לנו כי מדובר בגשמי ברכה. קצבאות ילדים מהוות עיוות תקציבי מהמדרגה הראשונה. אני כבר לא מדבר על התיקון שהציע הלפרט שהיה הופך את כל נושא הקצבאות למחלבה אחת גדולה. אין שום סיבה שאדם שמרוויח 30 אלף ש"ח בחודש ייהנה מאותה קצבה כמו מי שמרוויח חמשת אלפים ש"ח. המבחן צריך להיות מבחן הכנסה, והקצבה, אם אמנם בוחרים בכלי, זה צריכה להיות דיפרנציאלית. לא יזיק גם להוסיף למס ההכנסה השולי מדרגה שלילית, דהיינו תוספת כסף למרוויחים מתחת לרמה מסויימת. כל עוד ההקצבה ניתנת להורים, אין לדעת, מבלי לעשות הכללות כמובן, אם אותם כספים מתועלים אמנם לרווחתם של הילדים או מושקעים אחר כבוד בעוד פאקט של "טיים".
 

נינטייב

New member
דבריך נאמר מתוך הנחה

שמי שמרוויח פחות, יעדיף את פאקט הטיים על רווחת ילדיו. ועוד מקרה של הכפשת עניים נכנס לסטטיסטיקה...
 
נינט, אוהבת אותך הרבה שחבל על הטיים

נינט כפרות. את יודעת שבדרך כלל אני לצידך, נהנית לחסות בצלך השופע, אולם - הפעם בתגובתך לדבריו של העין גילית רגישות יתר, שלא לומר פראנויה קלה. ייתכן שהתשוקה הבלתי נשלטת לעוד פאקט של טיים היא חוצת שכבות ועשירונים, רק שלכמה משפחות לא נשאר עודף לקוטג' ולאחרות נשאר גם לקוטג' וגם לגולף קטנה ואדומה לבת, לכבוד סיום הבגרות בהבעה. וזה בעצם מה שעין אמר ואף הוסיף את המילה דיפרנציאלי שהרשימה אותי קשות. ובנוגע אלייך, נינטוש - היום ראיתי אותך בטלויזיה מבצעת את ים של דמות ועכשיו לא רק שאני מתגעגעת לקרויף, גם המלך ממש ממש חסר לי.
 

נינטייב

New member
בוגו נשמות

לא רגישות יתר ולא בטיח. נניח שאיקס עובד, ומרוויח 4,000 ש"ח, ולא מקבל שקל מהמדינה. את חושבת שהוא לא יקנה סיגריות? את מניחה שסיגריות זה חשוב למעשן פחות מאוכל? מניסיוני, כשנותרו לי 12.5 ש"ח בכיס, והברירה הייתה סנדוויץ' או פאל-מאל, מעולם לא היססתי. דיפרנציאלי זה האם אמא של הרוע: אני חוזר ושואל, מישהו פה מעוניין שילדים יסתובבו עם כרטיס עני מדופלם? תהיה דיפרנציאציה בתוך העניים: עני כסף, עני זהב, עני פלאטינה. בעצם סליחה. עני זבל, עני בחרא, ועני במיץ של שתיהם. הילד של העני הכי מסכן יקבל גם בזוקה לקינוח.
 
מרי אנטואנינט או מרי אזרחי?

עוד לא החלטתי מה יותר הולם אותך - הלוק הרוקרי של שחור וניטים מנצנצים באפלה, או כתונת לילה המכסה טפח ומתפיחה טפחיים. ולענייננו - בנושא הפאקטים אין בינינו שום חילוקי דעות, אבל אם את רוצה להמשיך להתווכח לא אני אעצור אותך. בקשר לדיפרנציאציה - אני לא רואה פסול בכך שהורים העובדים תמורת משכורת זעומה יקבלו קצבת ילדים מהממשלה ושמשפחת ניר מוזס שלום לא. מקובל עלי גם הרעיון להתנות את הקצבה על מנת למנוע עידוד השרצה חסרת אחריות ואבטלה. כדי שתהיי אולי אפילו יותר מרוצה, נינט כפרות, אציע שבמקום הזרמת כסף לחשבון הבנק של המשפחה, העלול חלילה להתבזבז על פאקטים של טיים, מי חמצן ותשחצים, תגולם הקצבה במימון לגן, צהרון, ספרי לימוד וכיוב'. ולקרויף אומר ביבבה קורעת לב: ים של דמעות בשתי עיניי ליבי זועק שובה אליי!
 

קפת

New member
ולכן אמרתי

רוצים לדאוג לילדים - תנו לילדים. תחזירו פיקוח רפואי לבתי הספר. תסבסדו ספרי לימוד. תזינו. תנו שיעורי העשרה. תטפחו את הילדים, ולא את חשבון הבנק של ההורים שלהם. כי יש אנשים שבשביל קצבת הילד היא מיותר - ודיפרנציאציה היא לא מלה גסה, אבל אני מבינה את הרגישות. במאה, מאתיים או 500 השקלים שמחולקים להורים מבוססים, אפשר היה לעשות המון למען ילדים ולתת בצורה כזו, שמי שמקבלים לא היו צריכים לקעקע את המלה "אנחנו מהמיץ של הג'יפה" על המצח. סבסוד טיולים שנתיים, למשל? מה רע?
 
לא בטובת הטיים ולא בגנות המרלבורו

אבל לצערנו, או שלא, סיגריות הפכו כבר למצרך מבוקש וחיוני בקרב אוכלוסיות מסוימות. ויקי קנפו למשל יצאה לקרב על הלחם עם מרלבורו אדום ביד. ואי אפשר ולא הגיוני להגיד לה להפסיק לעשן משום שזה כבר מזמן לא לוקסוס אלא צורך. עין1, בבקשה ממך, תגיד להם שישקיעו בבקבוק טוב, אם הם רוצים שתרד עליהם. פאקט של טיים או אפילו של אירופה, זה אולי מסריח אבל נחוץ. (אין מסריח יותר מברודווי 100)
 

קפת

New member
מקדונלד'ס לכל ילד/ה של מובטל/ת

בתוך השירשור שפתחה קטיפה הורודה (ורוד זה לא רק צבע!), מסתתר לו דיון חברתי מעניין לאללה. אני מקפיצה את ההודעה על מנת להדליק את הדיון מחדש. נינט, מאחוריך!
 

יס באך

New member
הפנים אל הקהילה

חברות-ענק לא יכולות למלא ג'יפ במצרכי מזון, להגיע לכתובות ידועות או משוערות, להשאיר ארגז מלא כל טוב על יד הדלת, וללכת. זה לא הולך ככה - הפנים אל הקהילה היא מגמה הרווחת אצלנו, אבל לא רק, שעיקרה, חברות פונות אל הקהילה ומנסות להחזיר לקהילה משאבים מסוגים שונים. זה יכול להיות חמרי וזה יכול להיות סוג של תשומה לא חומרית [למשל, חברת המאמצת ביה"ס ועובדיה מלמדים את התלמידים בשיעורי עזר]. ברור לכולם שהכל = כסף, ואדככא"ח = אין דבר כזה כמו ארוחות חינם - עריצה היא הלבנה,היינלין- וכנראה התשומות האלה מדווחות לצרכי מס או משהו. אבל אם אפשר באותו מחיר גם לזכות ביחצ"נות "חיובית", אז יעשו גם את זה [מומלץ להתייחס לפרסומות הפרובוקטיביות של חברת האופנה האיטלקית, כדוגמה צינית במיוחד, או לבגדי חברת האופנה הישראלית המדפיסה על בגדיה אמרות שפר עאלק פמיניסטיות..] לכן - אם לתת לקהילה נחשב "IN", והחזון של הקפיטליסט השמן המדליק סיגר בשטר של 100 דולר כבר לא מכובד, אולי זה מסמן משו חדש? אם כי, רואה שחורות שכמוני, אני לא ממש מצליח לראות את הגל הזה באמת מקיף את העולם.
 
למעלה