פתרון מקורי לדרישת השיקוע בחיפה - רכבת עם סוללה

נו בקיצור, אתה חאפר


אם היית מבין בצילום או באוטובוסים
היית יודע לספור חלונות, למצא את מיקום כונסי האוויר בצידי האוטובוס ולהשוות את הגודל.
בעניין הצביעה, אני משאיר את זה למוסמכים ממני.
נו בקיצור, אתה חאפר

טוב שלא שלחתי אותי לפענח מספרי רישוי ולפי זה לדעת...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא זוכרת איך זה נראה בירושלים, בחו"ל זה בהחלט תפס את העין

אי אפשר "להטמין באדמה" תשתית חשמול של רכבת
לא מחשמלים רכבות mainline בטכנולוגיית פס שלישי, זה מסוכן מאוד ויכול לגרום למוות של כל מי שמנסה לחצות את המסילה במקום לא מוכרז. זו טכנולוגיה שבכל העולם מחשיבים כמיושנת.

חשמול עילי זו הדרך היחידה שרכבות יהיו חשמליות. אני לא רואה אף אחד שבוכה על זה שהחשמול של הרק"ל בירושלים "הרס את הנוף" - בקושי שמים לב אליו. גם לחשמול של ר"י בקושי שמים לב, אפילו כשנוסעים בכביש אחד. זה לא מכוער יותר מעמוד תאורה.
לא זוכרת איך זה נראה בירושלים, בחו"ל זה בהחלט תפס את העין
והיה די מכוער לראות בכל צומת גדול במקום שמיים כחולים, שמיים עם המון קווים שחורים. זה כנראה מחיר הכרחי שצריך לשלם, כמו הרבה דברים אחרים, אבל לטעון שזה לא מפריע זו עצימת עיניים, מילולית. הסיבה היחידה שלא שמים לב היא שמתרגלים. אבל התרגלות לכיעור לא מייפה אותו...
 

846

Active member


לא זוכרת איך זה נראה בירושלים, בחו"ל זה בהחלט תפס את העין
והיה די מכוער לראות בכל צומת גדול במקום שמיים כחולים, שמיים עם המון קווים שחורים. זה כנראה מחיר הכרחי שצריך לשלם, כמו הרבה דברים אחרים, אבל לטעון שזה לא מפריע זו עצימת עיניים, מילולית. הסיבה היחידה שלא שמים לב היא שמתרגלים. אבל התרגלות לכיעור לא מייפה אותו...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אי-הראייה שלך אינה עדות לאי-קיום... בעיניי זה הורס את הנוף

אי אפשר "להטמין באדמה" תשתית חשמול של רכבת
לא מחשמלים רכבות mainline בטכנולוגיית פס שלישי, זה מסוכן מאוד ויכול לגרום למוות של כל מי שמנסה לחצות את המסילה במקום לא מוכרז. זו טכנולוגיה שבכל העולם מחשיבים כמיושנת.

חשמול עילי זו הדרך היחידה שרכבות יהיו חשמליות. אני לא רואה אף אחד שבוכה על זה שהחשמול של הרק"ל בירושלים "הרס את הנוף" - בקושי שמים לב אליו. גם לחשמול של ר"י בקושי שמים לב, אפילו כשנוסעים בכביש אחד. זה לא מכוער יותר מעמוד תאורה.
אי-הראייה שלך אינה עדות לאי-קיום... בעיניי זה הורס את הנוף
ואני שמה לב לחשמול בערים (לא בירושלים כי ביקרתי שם רק פעם אחת ואני לא זוכרת איך זה נראה, אבל בערים אחרות בחו"ל זה בהחלט תפס לי את העין ולא לטובה). מי שרגיל כבר לא שם לב, כפי שמתרגלים לכל דבר אחר בחיים. אני לא טוענת שזה לא מחיר ששווה לשלם, אבל זה מכוער.
 

easylivin

New member
בעיניי זה משפר פלאים את הנוף בארץ בכלל ובדרך לירושלים בפרט.

אי-הראייה שלך אינה עדות לאי-קיום... בעיניי זה הורס את הנוף
ואני שמה לב לחשמול בערים (לא בירושלים כי ביקרתי שם רק פעם אחת ואני לא זוכרת איך זה נראה, אבל בערים אחרות בחו"ל זה בהחלט תפס לי את העין ולא לטובה). מי שרגיל כבר לא שם לב, כפי שמתרגלים לכל דבר אחר בחיים. אני לא טוענת שזה לא מחיר ששווה לשלם, אבל זה מכוער.
בעיניי זה משפר פלאים את הנוף בארץ בכלל ובדרך לירושלים בפרט.
משפר ומייפה את הנוף הן מבחינה חזותית והן מבחינה... תחבורתית. אפשר לסגור את הדיון.
אולי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זכותך; היופי הוא בעיני המתבונן... אבל לא כולם כמוך

בעיניי זה משפר פלאים את הנוף בארץ בכלל ובדרך לירושלים בפרט.
משפר ומייפה את הנוף הן מבחינה חזותית והן מבחינה... תחבורתית. אפשר לסגור את הדיון.
אולי.
זכותך; היופי הוא בעיני המתבונן... אבל לא כולם כמוך
 

easylivin

New member
אתה כמובן צודק. ברוך הבא למועדון "עורך דינו של השטן"


אי אפשר "להטמין באדמה" תשתית חשמול של רכבת
לא מחשמלים רכבות mainline בטכנולוגיית פס שלישי, זה מסוכן מאוד ויכול לגרום למוות של כל מי שמנסה לחצות את המסילה במקום לא מוכרז. זו טכנולוגיה שבכל העולם מחשיבים כמיושנת.

חשמול עילי זו הדרך היחידה שרכבות יהיו חשמליות. אני לא רואה אף אחד שבוכה על זה שהחשמול של הרק"ל בירושלים "הרס את הנוף" - בקושי שמים לב אליו. גם לחשמול של ר"י בקושי שמים לב, אפילו כשנוסעים בכביש אחד. זה לא מכוער יותר מעמוד תאורה.
אתה כמובן צודק. ברוך הבא למועדון "עורך דינו של השטן"

זה לא קל בכלל להסביר למה אין בכלל (כרגע?) שום חלופה אמיתית לחשמול עילי לאנשים שלא יצא להם באמת להתעמק בתחום הטכני. אפשר להסביר בצורה אינטואיטיבית וחלק מהאנשים באמת מבינים ומקבלים הסבר כזה. הבעיה שאצל חלק הרגשות משתלטים כי זה נראה "לא יפה" בעיניהם, ואז זהו. נתקעים. כי הבנאדם *רוצה* שתהיה חלופה ולא יעזור כלום. מה זאת אומרת - אין?! אבל אני רוצה!!!1

ובנימה רצינית, לעצם העניין: פס שלישי לא רק דורש הפרדה וגידור הרמטי (וגדרות זה לא "מכוער"?) בגלל הסכנה הבטיחותית, אלא גם מגביל את המהירות המרבית לעולמי עד, כך שלא ניתן יהיה כבר לשדרג ל-250 קמ"ש כפי שהרכבת מתכננת. רק 160 כמו היום וזהו.

פס שלישי גם מגביל את ההספק החשמלי המרבי של כל רכבת, כלומר יכולת האצה, לרמה שדומה יותר לדיזל. הוא גם מגביל את מספר הרכבות למקטע וגם בלי קשר דורש לקצר המקטעים פי כמה וכמה (תחנות השנאה כל כמה ק"מ - זה לא "מכוער"?)

אז הנה, ובהצלחה בשכנוע אנשים שרוצים "חלופה" ויהי מה. היינו שם, עשינו זאת.
 

846

Active member
ועדיין מכער את הנוף

אתה כמובן צודק. ברוך הבא למועדון "עורך דינו של השטן"

זה לא קל בכלל להסביר למה אין בכלל (כרגע?) שום חלופה אמיתית לחשמול עילי לאנשים שלא יצא להם באמת להתעמק בתחום הטכני. אפשר להסביר בצורה אינטואיטיבית וחלק מהאנשים באמת מבינים ומקבלים הסבר כזה. הבעיה שאצל חלק הרגשות משתלטים כי זה נראה "לא יפה" בעיניהם, ואז זהו. נתקעים. כי הבנאדם *רוצה* שתהיה חלופה ולא יעזור כלום. מה זאת אומרת - אין?! אבל אני רוצה!!!1

ובנימה רצינית, לעצם העניין: פס שלישי לא רק דורש הפרדה וגידור הרמטי (וגדרות זה לא "מכוער"?) בגלל הסכנה הבטיחותית, אלא גם מגביל את המהירות המרבית לעולמי עד, כך שלא ניתן יהיה כבר לשדרג ל-250 קמ"ש כפי שהרכבת מתכננת. רק 160 כמו היום וזהו.

פס שלישי גם מגביל את ההספק החשמלי המרבי של כל רכבת, כלומר יכולת האצה, לרמה שדומה יותר לדיזל. הוא גם מגביל את מספר הרכבות למקטע וגם בלי קשר דורש לקצר המקטעים פי כמה וכמה (תחנות השנאה כל כמה ק"מ - זה לא "מכוער"?)

אז הנה, ובהצלחה בשכנוע אנשים שרוצים "חלופה" ויהי מה. היינו שם, עשינו זאת.
ועדיין מכער את הנוף
 

david80

Member
ההסבר הכי פשוט זה הצגת העובדה שמשתמשים בזה בכל רחבי העולם

אתה כמובן צודק. ברוך הבא למועדון "עורך דינו של השטן"

זה לא קל בכלל להסביר למה אין בכלל (כרגע?) שום חלופה אמיתית לחשמול עילי לאנשים שלא יצא להם באמת להתעמק בתחום הטכני. אפשר להסביר בצורה אינטואיטיבית וחלק מהאנשים באמת מבינים ומקבלים הסבר כזה. הבעיה שאצל חלק הרגשות משתלטים כי זה נראה "לא יפה" בעיניהם, ואז זהו. נתקעים. כי הבנאדם *רוצה* שתהיה חלופה ולא יעזור כלום. מה זאת אומרת - אין?! אבל אני רוצה!!!1

ובנימה רצינית, לעצם העניין: פס שלישי לא רק דורש הפרדה וגידור הרמטי (וגדרות זה לא "מכוער"?) בגלל הסכנה הבטיחותית, אלא גם מגביל את המהירות המרבית לעולמי עד, כך שלא ניתן יהיה כבר לשדרג ל-250 קמ"ש כפי שהרכבת מתכננת. רק 160 כמו היום וזהו.

פס שלישי גם מגביל את ההספק החשמלי המרבי של כל רכבת, כלומר יכולת האצה, לרמה שדומה יותר לדיזל. הוא גם מגביל את מספר הרכבות למקטע וגם בלי קשר דורש לקצר המקטעים פי כמה וכמה (תחנות השנאה כל כמה ק"מ - זה לא "מכוער"?)

אז הנה, ובהצלחה בשכנוע אנשים שרוצים "חלופה" ויהי מה. היינו שם, עשינו זאת.
ההסבר הכי פשוט זה הצגת העובדה שמשתמשים בזה בכל רחבי העולם
ואפילו במסילות הברזל המתקדמים ביותר כמו השינקנסן היפנית וה-TGV הצרפתית!
"סוס מנצח לא מחליפים".
 

25306yosef

New member
העובדה שמשתמשים בזה בכל רחבי העולם לא הופכת את זה ליפה.

ההסבר הכי פשוט זה הצגת העובדה שמשתמשים בזה בכל רחבי העולם
ואפילו במסילות הברזל המתקדמים ביותר כמו השינקנסן היפנית וה-TGV הצרפתית!
"סוס מנצח לא מחליפים".
העובדה שמשתמשים בזה בכל רחבי העולם לא הופכת את זה ליפה.
העובדה רק אומרת שזו טכנולוגיה קיימת ומובילה בתפעול הרכבות ותו לא.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תגובות קצרות, ענייניות ומנוסחות היטב... מה עשית ליוסף?!

העובדה שמשתמשים בזה בכל רחבי העולם לא הופכת את זה ליפה.
העובדה רק אומרת שזו טכנולוגיה קיימת ומובילה בתפעול הרכבות ותו לא.
תגובות קצרות, ענייניות ומנוסחות היטב... מה עשית ליוסף?!
 
למעלה