שאלה על רכישת דירה

איגי33

New member
אולי די?

זה באמת עבר מזמן את גבולות הטעם הטוב (בלשון המעטה). אני לא מצליחה להבין מה קורה כאן. לא הרגשתי בכלל שיש בעיה של גילוי נאות כשמישהי שואלת שאלה נקודתית (ולא מתוך רצון להימנות עם חברי הפורום באופן קבוע, מה גם שבנוסח ההודעה לא היה כל מעשה רמייה). אני כן מרגישה שיש בעיה קשה בלהיכנס לפורום זר ולהתקיף התקפות פרועות את החברות בו. לא מבינה את ציטוט ההודעות של עצמך (זאת עם השם המוזר שמתחיל בדל"ת). לרגע חשבתי שאת נתלית באילן גדול, מצטטת מדברי גדולים וטובים - אבל כולה הודעה שאת עצמך כתבת, נכון? איך את לא מתביישת להביא הודעה משל עצמך (או משל אחרים) שיש בה השמצות כל כך לא נעימות? הרי במו ידייך את כורתת את ענף חוסר הסובלנות/נעימות שעליו את כה מלינה. לא מבינה איך העניין הפך למלחמה בין שני פורמים כל כך קרובים. לא עדיף לשמור על יחסי אחיות? האמת היא שאני גם לא מבינה את הבעיה העקרונית בהטבות שהמדינה נותנת או שאיננה נותנת לאם יחידנית (אתן באמת חושבות שמגיע לאימהות יחידניות יותר ללא מבחן הכנסה?) - אבל לא כדאי ליכנס לזה בשרשור הזה. די, באמת, נכון שאני בוחרת לקרוא ואין לי להאשים אלא את עצמי - אבל לא חבל על האנרגיות? בא לי לאחל לאור יום הולדת שמח עד אין קץ, ולפתוח עוד מיליון שרשורי מזל טוב - עד שהשרשור המאוס הזה ייעלם.
 

שרוני ב

New member
איגי

קודם כל הייתי מציעה לך להיזהר מהשימוש במילה מאוס לגבי דיונים שאחרות מוצאות בו עניין. ( כזכור לי את ניפגעת מאוד שאמרו לך כך ). באשר לזכויות, אני בהחלט חושבת שעל המדינה לתת לאם יחידנית יותר מזוג ברמת הכנסה דומה בנושאים כמו הנחות במיסים ועדיפות במעונות , משום שהעלות גידול הילדים של אם יחידנית גבוה יותר מזוג ( אין זו שוב שישמור על הילד שאת הולכת לרופא שיניים, למספרה , לסופר וכו הכל עולה כסף ). מעבר לזה לא מגיע דבר ללא מבחן הכנסה, ולידיעתך גם לא ניתן.
 

dafi1

New member
עם כל הכבוד, יש הבדל בין לומר על

משהו שהוא מאוס מלשון למאוס (loathing) לבין לומר על משהו שהוא נמאס מלשון (boring) שאליו כיוונתי בזמנו, ואני רואה שכמו אז גם עכשיו, הניואנסים לא נתפסים לצערי.
 

dafi1

New member
או אולי בתרגום מדוייק יותר

נמאס לי מלשון I had enough.
 

שרוני ב

New member
ואיך את יודעת שאיגי לא התכוונה

לאותו מאוד שאת התכוונת, הלא כותבים את בדיוק אותו הדבר.
 

dafi1

New member
קודם כל קיים עניין פעוט כמו קונטקסט

שמסייע להבנה. כשהיא אומרת על משהו שהוא עובר את גבולות הטעם הטוב ולאחר מכן אומרת "שרשור מאוס", אני לא בטוחה שצריך לגמור מעבר לכיתה ב' כדי להבין באיזה "מאוס| מדובר. שנית, אני בזמנו אמרתי שנמאס לי להתעסק בזה, לא אמרתי שזה לא בטעם טוב ולא ביקרתי את עצם העניין. נו, באמת. יש גבול לויכוח לשם הויכוח, לא?
 

dafi1

New member
ואגב, אם זה לא היה ברור אז גם

הוספתי והסברתי שהתעסקתי בנושא הזה אינספור פעמים וכמה קשה היה להתמודד עם זה בזמנו וכו'. אני חושבת שהדברים באמת מדברים בעד עצמם ונראה לי ממש טפשי להתווכח גם על זה.
 

זואיzoe

New member
תודה...האמת היא

שלא נפגעתי ממנה, כי על אופייה עמדתי כבר לאחר כמה דקות, מתשובתה הראשונה אליי..אבל אני חזקה אני....לא נעלבת כל כך בקלות ובטח לא כל כך מהר. תודה!!!
 

דבורי

New member
אין בפורום מקום להודעות כאלה

מכיוון שהגעתי לכאן רק לאחר שכבר שורשרו לכאן הרבה תגובות שאיני רוצה למחוק אני איני מוחקת הודעה זו, אבל באמת שאין כאן מקום להשתלחויות אישיות כאלה. אם יש לך משהו אישי נגד שרוני, כתבי לה בקשה במסר. או כתבי מסר לתמיכה בזואי. ביקורת בונה צריכה להיכתב בצורה יותר ראויה.
 
והתהיות שלי לגבי נושא הגילוי הנאות

אני אישית לא חשבתי שזואיzoe אם יחידנית. היה לי ברור שהיא אינה עונה על המכנה המשותף של הפורום הזה וכלל לא הוטעיתי. ובאשר לגילוי נאות, אני מרגישה שיש איזו אי הגינות כלפי זואיzoe, על רקע מקרה אחר שהתרחש פה בפורום לפני כחודשיים-שלושה. גולשת אלמונית (וזה לא מקרי שאני לא מכנה אותה משתתפת בפורום הזה, כי בעיני היא לא), נכנסה עם שלל שאלות אינפורמטיביות ותו לא. אותה גולשת ציינה בפורום הזה, עם כניסתה, כי היא מתכוונת להרות מזרעו של תורם ידוע, אלא שהוא כלל לא יהיה מעורב בגידול הילד. שיטוט קל בפורומים אחרים (כן, גם אני מכירה את הטכניקה הזו) גילה שאת מצבה האישי היא טרחה לציין באופן קצת שונה, עד הפוך לחלוטין - בפורום אחד הוא הוצג כבן זוג, ואם לא די בכך - בפורום אחר הוא הוצג כבעלה. ולמרות שהיו נשים בפורום הזה שידעו על המצגים השונים, זה לא הפריע לאף אחת לחבק את אותה גולשת, להשתתף בסבלותיה ולתת לה שלל עצות אינפורמטיביות. גילוי נאות כבר אמרנו?
 

שרוני ב

New member
שחר את טועה

אותה משתתפת סיפרה לנו את כל האמת. בפורומים אחרים ( מקצועיים ופורמי פוריות ) לא הרגישה צורך לספר את כל הסיפור לכולן ולכן קיצרה את הדרך והציגה את הבחור כבן זוג. למיטב ידיעתי ממקור ראשון, היא אכן מתכננת חד הוריות בדיוק כמונו, רק עם תורם ידוע. ולכן במקרה שלה לא היה שום בעית גילוי נאות בפנינו.
 
ומהיכן בדיוק היינו צריכות, בפורום

הזה, לדעת מה מכל הסיפורים הוא האמיתי? שהרי מאז שחרב בית המקדש, ניתנה הנבואה לשוטים ולילדים.... ומעבר לכך, גם זואיzoe "לא הרגישה צורך לספר את כל הסיפור לכולן ולכן קיצרה את הדרך והציגה את" עצמה כמי ש"נחשבת לפחות לפי החוק לחד הורית. ילדתי לפני חודשיים וחצי ילדה מתרומת זרע". הא ותו לא.
 

שרוני ב

New member
עכשיו את יודעת

הנה אני מספרת לך ועכשיו את יודעת, אני מקווה שנחה דעתך מהסיפור ההוא. אני ממש לא מסכימה איתך שזואי היא סיפור דומה, אבל אין לי כוונה לפתוח שוב וויכוח, מבחינתי נושא זואי מיצא את עצמו מזמן.
 
אם כך, מסתבר שטוב שיש פה

Miss. know-all או בעברית, חרגול יודע כל, שתוכל להאיר את עיני הסומות בארובה באשר לדקויות שבזיפזופ בין סיפורים אמיתיים ושאינם אמיתיים. ואולי, רק אולי, יש מישהי שיודעת על זואיzoe את "כל האמת"? ואולי, רק אולי, היא אפילו מי ממשתתפות פורום זה?
 

שרוני ב

New member
סליחה../images/Emo12.gif

מה זה בדיוק בא להגיד. אני לא יודעת הכל, עליה ספציפית אני יודעת הרבה, ותרשי לי לא להסביר לך מעל דפי הפורום מה אני יודעת ואיך. אני חושבת שהכרותינו מספיק ארוכה כדי שתוכלי להאמין למילה שלי ( שלא מתבססת על ניחוש איזו הודעה היא הנכונה אלא על הכרות אישית ) מעבר לזה כבר איבדתי אותך לחלוטין, מה יש לדעת על זואי, את האמת ( בסופו של דבר ) היא סיפרה בעצמה
 

זואיzoe

New member
את האמת "בסופו של דבר?"

כן, אה? את האמת "בסופו של דבר", (אחרי ששיגעתי פה את כולם חודשים ארוכים, אולי גם שנים) - לבסוף סיפרתי... יקריתי, די!! לכי לישון..מספיק להיום!! אני לפחות הולכת...
 

noa37

New member
לא הבנתי בכלל מה את מנסה להגיד

לא ידוע לי על מי את מדברת בדוגמה שלך, ולכן בעיני כן היה מקום אז לדרוש גילוי נאות גם ממנה. אני למשל, שלא כמוך, לא הבנתי שזואי נמצאת בזוגיות. הניסוח שלה היה מעורפל, ורק אחרי שקראתי אותו יום מפעם אחת, וגם זה אחרי שידעתי כבר שהיא בזוגיות, הבנתי שהיא הכניסה רמז. אולי אני טיפשה שלא הבנתי אותו מראש, אבל לא הבנתי. וגם - אין לי בעיה לתת תשובות אינפורמטיביות (אם כי את רתיעתי מחיבוקים אוטומטיים לכל מי שנכנס כבר הבעתי לא אחת), אבל כן הייתי רוצה לדעת למי אני נותנת אותם.
 
למעלה