שאלה רצינית רק ליודעי דבר

Harrington

Well-known member
מנהל
אבל ידי החמץ שלך כל השנה נגעו בהם, לא?
אז? היכן מצאת קשר כלשהו בעניין חמץ למה שידיים נגעו בהם כל השנה?
כי ידיך משמשים אותך לבישול, לאכילה ולעוד פרמטרים שיגרמו לך בטעות לאכול פירור חמץ, לא?
תוסיף את המילה "בהלכה" באמצע שאלתי מלמעלה, ואז נמתין לקשר שמצאת.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בדיוק מהסיבה שצריך לנקות ביסודיות סידורים וברכונים ומסתבר שגם טלית :rolleyes:
בלי צורך כלשהו לקרוא את המאמר בקישור שצירפת, הרי מה שניסית לטעון לו כאן לא מופיע שם. בכל אופן לא אם רב אכן כתב את הדברים. אז נחמד אמנם לנסות בכוח לצחוק על הדת/יים, אבל בחייאת, אין לך משהו ברמה קצת יותר גבוהה? מבלי לפגוע, זה סתם משעמם (אבי לפחות מוסיף הדגשות וצבעים כדי שהדחקות האלה ייראו סמי-מעניינות).

בכל אופן ככל שתחפוץ בכך, אתה לגמרי מוזמן לאכסן את ידיך למשך תקופת הפסח ולא להשתמש בהם. בהצלחה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בלי צורך כלשהו לקרוא את המאמר בקישור שצירפת, הרי מה שניסית לטעון לו כאן לא מופיע שם. בכל אופן לא אם רב אכן כתב את הדברים. אז נחמד אמנם לנסות בכוח לצחוק על הדת/יים, אבל בחייאת, אין לך משהו ברמה קצת יותר גבוהה? מבלי לפגוע, זה סתם משעמם (אבי לפחות מוסיף הדגשות וצבעים כדי שהדחקות האלה ייראו סמי-מעניינות).
טעות בידך, "רב אכן כתב את הדברים",
נעים מאוד,
הרב שי עמר הינו רב במדור ההלכה של הידברות
בכל אופן ככל שתחפוץ בכך, אתה לגמרי מוזמן לאכסן את ידיך למשך תקופת הפסח ולא להשתמש בהם. בהצלחה.
|תודה| על חיזוק טיעוניי, בזה הרגע גיחכת את כל השטויות שלכם :)
 

Harrington

Well-known member
מנהל
טעות בידך, "רב אכן כתב את הדברים",
נעים מאוד,
הרב שי עמר הינו רב במדור ההלכה של הידברות
אז היכן טעותי? בשום מקום לא כתבתי אחרת. כתבתי שהוא לא כתב את מה שאתה המצאת. לא תשכנע אותי אחרת ואני בשמחה מתערב איתך על 500 ש"ח שזה אכן המצב.
|תודה| על חיזוק טיעוניי, בזה הרגע גיחכת את כל השטויות שלכם :)
בשמחה יקירי. שמח שסוף סוף הגעת להיכן שרצית ושאפת להגיע במובהק מהרגע הראשון. כמובן שדבריך שקריים ואף רב לא כתב את מה שאתה המצאת, אבל לצורך העניין זה לא חשוב. העיקר שהגעת, 'הצלחת' להגחיך את הדת/יים, וכולם מרוצים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אז היכן טעותי? בשום מקום לא כתבתי אחרת. כתבתי שהוא לא כתב את מה שאתה המצאת. לא תשכנע אותי אחרת ואני בשמחה מתערב איתך על 500 ש"ח שזה אכן המצב.
הואילך ואתה לא חזק בהבנת הנקרא או ביושרה להודות בטעות (בחר מה שמתאים לך יותר), אצטט בשביל הקוראים ואף אדגיש את החלקים הרלוונטים, כדלקמן:
כיצד יש לנקות על פי הלכה?

הברקת חלונות של חדרי השינה – בהחלט ניתן השאיר את ניקיון החלונות היסודי שנמשך כמה שעות או ימים לחנוכה או למועד אחר, ואין שום עניין לנקותם היטב קודם פסח. ומכל מקום, ניקיון רגיל וקל במעט חומרי ניקוי - יש לעשות ובפרט בדרי הילדים ששם כנראה יש חמץ.

סיוד הקירות – גם על כך ניתן לוותר לפני פסח. אמנם הבן איש חי כתב שיש עניין לסייד את הקירות לפני פסח, אבל כבר כתבו שאר הפוסקים כי מי שנוהג כן משום מנהג וכדומה, ואין בכך משום טרחה מרובה - ניחא. אבל מי שעושה זאת ללא מנהג, אלא רק כדי שהבית יהיה מסויד לכבוד פסח –כדאי בהחלט לדחות זאת לזמן אחר, לחוץ פחות.

ספרים
– יש שמוציאים את עשרות ומאות הספרים שברשותם מארון הספרים ועורכים שעות ארוכות "ניקיון הספרים", בו בזמן שהכרעת רוב הפוסקים להלכה ולמעשה שספרים אינם צריכים בדיקה, חוץ מסידורים וברכונים שחייבים בדיקה וניקוי או מכירה לגוי. (וגם מי שמחמיר בזה כדעת מרן החזון איש זצ"ל, יכסה את הספרים ויכללם במכירת החמץ לגוי ולא יועיל לנער את הספרים).

כיבוס טלית חדשה
בשמחה יקירי. שמח שסוף סוף הגעת להיכן שרצית ושאפת להגיע במובהק מהרגע הראשון. כמובן שדבריך שקריים ואף רב לא כתב את מה שאתה המצאת, אבל לצורך העניין זה לא חשוב. העיקר שהגעת, 'הצלחת' להגחיך את הדת/יים, וכולם מרוצים.
אז מי השקרן? |פינוקיו|
הבמה שלך להתפלסף ולהתחפר כפי שרק אתה יודע ואוהב כ"כ (n)
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הואילך ואתה לא חזק בהבנת הנקרא או ביושרה להודות בטעות (בחר מה שמתאים לך יותר), אצטט בשביל הקוראים ואף אדגיש את החלקים הרלוונטים, כדלקמן:
כיצד יש לנקות על פי הלכה?

הברקת חלונות של חדרי השינה – בהחלט ניתן השאיר את ניקיון החלונות היסודי שנמשך כמה שעות או ימים לחנוכה או למועד אחר, ואין שום עניין לנקותם היטב קודם פסח. ומכל מקום, ניקיון רגיל וקל במעט חומרי ניקוי - יש לעשות ובפרט בדרי הילדים ששם כנראה יש חמץ.

סיוד הקירות – גם על כך ניתן לוותר לפני פסח. אמנם הבן איש חי כתב שיש עניין לסייד את הקירות לפני פסח, אבל כבר כתבו שאר הפוסקים כי מי שנוהג כן משום מנהג וכדומה, ואין בכך משום טרחה מרובה - ניחא. אבל מי שעושה זאת ללא מנהג, אלא רק כדי שהבית יהיה מסויד לכבוד פסח –כדאי בהחלט לדחות זאת לזמן אחר, לחוץ פחות.

ספרים
– יש שמוציאים את עשרות ומאות הספרים שברשותם מארון הספרים ועורכים שעות ארוכות "ניקיון הספרים", בו בזמן שהכרעת רוב הפוסקים להלכה ולמעשה שספרים אינם צריכים בדיקה, חוץ מסידורים וברכונים שחייבים בדיקה וניקוי או מכירה לגוי. (וגם מי שמחמיר בזה כדעת מרן החזון איש זצ"ל, יכסה את הספרים ויכללם במכירת החמץ לגוי ולא יועיל לנער את הספרים).

כיבוס טלית חדשה

אז מי השקרן? |פינוקיו|
במענה לשאלתך בסוף: אתה כמובן, כפי שיגלה כל מי שיקרא את התכתובת הזאת מתחילתה. טענתך על צורך בניקוי ידיים מיוחד מה לעשות, כפי שכתבתי כבר די והותר פעמים, כמובן אין בה שום עניין הלכתי וכמובן שהדברים לא מופיעים במאמר אליו קישרת, ככל שאכן נכתב על-ידי רב.

זה שהחלטת (עוד שקר, אבל השיטה הזאת שגרתית אצלך) להביא סדרת ציטוטים כאילו מדובר במשהו שקשור לדיון או שכתבתי עליו ולו מילה אחת בימי חיי? כאמור, שיטה ידועה ומוכרת אצלך. חלק מהנסיון הפתטי לגרום לקוראים לקרוא רבע מהדיון וכך להחליט שהמילים המפוצצות שלך (שורש ש.ק.ר. ודומיהם) נכונות (וכי לחינם התעלמת מהצעתי שתרוויח 500 ש"ח בדקות ספורות על-ידי ציטוט משהו שבאמת סותר את דברי ;-)?).

יקירי, למקרה שלא הבנת את זה מ8,000 הפעמים הקודמות שהפעלת נגדי את השיטה הזאת, זה ממש לא מעניין אותי :). חסר כל משמעות מבחינתי אם 100% מהקוראים כאן יחשבו שאני שקרן או דובר אמת. אותי מעניין דבר אחד ואחד בלבד והוא שהאמת תופיע גם היא, לצד השקר. משם, שכל קורא ייקח מה שמתחשק לו (ככל שבכלל יש קוראים שזה מעניין אותם ואני בספק רב על כך).

למען הסר ספק, מיצינו. כתבת את שרצית, לשיטתך הגחכת את ההלכה היהודית (ממש לא, רק את עצמך) והוצאת אותי לא יודע לקרוא (דווקא יודע) ושקרן או כזה שלא מודה בטעויותיו (שני הדברים לא נכונים, אבל ניחא. בעניין השני אתה לא היחיד כאן שחושב כך ועדיין זה שגוי :)). תרצה בכל זאת להמשיך? אעדיף שתעשה זאת בשיטה השניה שאתה מפעיל, קרי תשחרר כעת ותוציא את השרשור מן האוב בעוד שבועיים שלושה. אבל לשיקולך כמובן :). לדידי אם מאוחר יותר שוב תחשוק נפשי באתנחתא קומית, אקרא את הגיגיך הבאים. כרגע הרחמים שאתה מעורר בי גוברים על החשק לעשות כן (ולמען הסר ספק, אף מילה צינית אין בדברי).
 

אבי בן 1231

Well-known member
לא יודע מה מצחיק בהלכה היהודית, אבל רק חלק מהנקודות הללו הן באמת הלכה. כך למשל אכן אסור להאכיל בעלי חיים חמץ בפסח. הטעם הפשוט לכך הוא הפסוק שאבי היקר והצדיק ציטט בתחילת השרשור. הדברים הרי נאמרים שם במפורש. אבל לענייננו, חמץ אסור לא רק באכילה אלא גם בהנאה. לכן היהודי לא יכול שחיות הבית או המשק שלו יאכלו חמץ. תמונות וכאלו, סתם מנהגים שסיגלו לעצמם אנשים כדי להרחיק ליבם מהחמץ, אך לא הלכה.
אויייייי אני "מת" על הטיפשות שבתגובותיך. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אויייייי אני "מת" על הטיפשות שבתגובותיך. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
לא אכתוב שאני שמח שאתה מת, כי תגובתך מעוררת בעיקר רחמים. זאת בין השאר, כאשר אתה תוקף כאן לא אותי (כאילו שהיה מעניין אותי אם כן), אלא את ההלכה היהודית והיהדות. אז אמנם לא חדש שיש עוכרי ישראל גם בקרב עם ישראל, אבל מצער כל פעם מחדש לגלות שהם לא מתביישים בכך ואף מצהירים על כך, הלכה למעשה, בריש גלי.

כל שלי נותר לעשות זה לרחם ולהתפלל למען אנשים כאלו (ואם חשבת שמשהו מדברי אלו נכתב בציניות, חשוב שנית).


מיצינו.
 

אלפיני

Well-known member
רוצה עוד יותר לצחוק?
לא אחכה לתשובתך :) קבל -
|*| אסור להאכיל חמץ לבעלי חיים (תרנגולים, כלב, תוכי, דגים
|*| אסור להשתמש בדבק חמץ – דבק שקדים.
|*| תמונות נוי המכילות חיטה חנוטה, פסטה. יש להטמין בארון.
|*| מניות בחברות המייצרות ויסקי או בירה יש למכור לגוי לפסח. (שו"ת מנחת יצחק ח"א)
|*| בעל חנות מכולת אסור לקבל תשלום בפסח על חמץ שמכר לפני החג והחמץ קיים (עובדים זרים) משום חילופי חמץ – שו"ע תנ ושו"ת שבט הקהתי ב, קעד.
|*| אסור להריח בפסח בפת של גוי להנאה. שמא יבוא לאוכלו – שו"ע תמ"ג, ב ורמ"א, הגר מעל מאפיה של גויים, אל יריח בריח הפת בכוונה ליהנות – שו"ת מהרש"ם
נראה לי כמו פסיקות של האדמו"ר מ או. סי. די.
 
אני לא תוקפת את הדתיים להיףך אוהבת את הדתיים הלאומניים,,אבל נראה לי מוגזם בקשר לשמפו האם במדבר ביצאת מצרים
היו שמפו???גם הם לא תפחו?? לא אוהבת הגזמות,
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני לא תוקפת את הדתיים להיףך אוהבת את הדתיים הלאומניים,,אבל נראה לי מוגזם בקשר לשמפו האם במדבר ביצאת מצרים
היו שמפו???גם הם לא תפחו?? לא אוהבת הגזמות,
כאמור, ברוב המקרים לא מדובר בהגזמה של הדת/יים, אלא ברעיון שיווקי של אנשי השיווק של החברה. אלו סבורים (וכנראה צודקים) שאם יכתבו על המוצר שלהם 'כשר לפסח', אנשים שלא בקיאים יותר מדי בהלכות פסח יבכרו את המוצר שלהם על-פני מוצרים דומים אחרים (של חברות אחרות) שזה לא כתוב עליהם. אין לזה שום קשר לדת/יים, להלכה, למשגיחי כשרות מדומיינים ולשאר מרעין בישין שמבקשים כאן לייחס לעולם ההלכה היהודית.

אמנם, כפי שנכתב כבר לפני על-ידי אחרים, יש בהחלט גם מוצרים בהם יש לעניין חשיבות. כך למשל סתם דוגמה (אני כותב מהזכרון, אז נא לא לתפוס אותי במילה), בתבניות חד-פעמיות יש עניין של שמן שאיתן מרוחות התבניות על אף שזה לא מורגש אצל צרכן הקצה, שכן מחייב עמידה בהלכות הכשרות לפסח. אבל שמפו למשל, אלא אם כן מישהו דחף בפנים שומני בהמות (מה שקורה פעמים רבות בחו"ל בעיקר), העניין אינו הלכתי אלא שיווקי פרופר.
 

אבי בן 1231

Well-known member
כאמור, ברוב המקרים לא מדובר בהגזמה של הדת/יים, אלא ברעיון שיווקי של אנשי השיווק של החברה. אלו סבורים (וכנראה צודקים) שאם יכתבו על המוצר שלהם 'כשר לפסח', אנשים שלא בקיאים יותר מדי בהלכות פסח יבכרו את המוצר שלהם על-פני מוצרים דומים אחרים (של חברות אחרות) שזה לא כתוב עליהם. אין לזה שום קשר לדת/יים, להלכה, למשגיחי כשרות מדומיינים ולשאר מרעין בישין שמבקשים כאן לייחס לעולם ההלכה היהודית.

אמנם, כפי שנכתב כבר לפני על-ידי אחרים, יש בהחלט גם מוצרים בהם יש לעניין חשיבות. כך למשל סתם דוגמה (אני כותב מהזכרון, אז נא לא לתפוס אותי במילה), בתבניות חד-פעמיות יש עניין של שמן שאיתן מרוחות התבניות על אף שזה לא מורגש אצל צרכן הקצה, שכן מחייב עמידה בהלכות הכשרות לפסח. אבל שמפו למשל, אלא אם כן מישהו דחף בפנים שומני בהמות (מה שקורה פעמים רבות בחו"ל בעיקר), העניין אינו הלכתי אלא שיווקי פרופר.
יד הדמיון!!
מהיכן אתה ממציא את התגובות ההזויות??
מה בקשר לנייר טואלט??
נייר טואלט כשר יש כבר האם יש גם נייר טואלט כשר לפסח?!?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מהיכן אתה ממציא את התגובות ההזויות??
מעולם האמת, העובדות והמציאות ומהתייחסות לנושא שלא מתוך מקום של להשמיץ בכוח.
מה בקשר לנייר טואלט??
תלוי אם החרא כבר נדבק אליו או שעדיין לא.
נייר טואלט כשר יש כבר האם יש גם נייר טואלט כשר לפסח?!?
גם נייר טוואלט כשר, ככל שאכן קיים, מגיע מאותו מקום שיווקי ולא קשור לדת כמובן.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
אם לא היו זקוקים למשגיחים , אז העלויות היו קטנות בשיעור לא מבוטל.
לפיכך - הפרנסה בהחלט למשגיחים.
יש מוצרים שאין להם כשרות, ואינם זולים ממוצר דומה עם הכשר.
תודה!!
הרי לא יתכן שאקנח את ישבני בפסח עם נייר טואלט האסור עפ"י ההלכה!!!
צדיק באמונתו יחייה :-):
 

raya

Well-known member
יש מוצרים שאין להם כשרות, ואינם זולים ממוצר דומה עם הכשר.

צדיק באמונתו יחייה :-):
מוצרים ללא כשרות עולים ברוב המקרים פחות.
אנחנו עושים את הקניות השבועיות בקינג סטור או האחים דאבח. המחירים בהחלט זולים יותר על המוצרים הלא כשרים, כולל בשר/עופות שנשחטים בפיקוח וטרינרי.
 
למעלה